Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte öppna Systemåterställning


Arco

Rekommendera Poster

Hej!

Tack för ett bra forum, har fått mycket bra kunskap här i från, men nu har jag ett par nya problem efter att ha byggt en ny dator.

1. Kan inte öppna Systemåterställning. Rutan kommer upp tom i ett par sekunder och försvinner sedan. (har ingen blockering av PopUps)

 

2. Har ett par program som jag installerat men om jag försöker köra dem så får jag "Klassen har ej registrerats". Misstänker att det har med Com+ att göra. Vet att det ska gå att köra Regsvr32, men hur 17 ska jag veta vilken fil det är som ska rekistreras?

 

3. Kommer heller inte åt användarkonton, samma sak som nummer 1, men jag har tidigare sett att jag har "Administratörs rättigheter".

 

Lite mer info:

Jag har klonat min gamla IDE-disk från min gamla dator till en ny SATA2 disk och har båda i min nya dator. I min nya så går det att starta allt på min gamla IDE-disk, men om jag försöker starta på min SATA-disk så blir det Systemstart på IDE-disken och System på SATA-disken, oavsett hur jag manipulerar boot.ini. Detta är väl OK, även om det irriterar mig att inte kunna starta helt på SATA-disken.

 

/Arco/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

1. Osäker på om det är orsaken, men har du aktiverat Systemåterställningen?

Kolla i Kontrollpanelen/Prestanda & underhåll/System och peta på fliken "Systemåterställning", så du inte bockat för alternativet "Inaktivera...."

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Systemåterställning aktiverad.

Har också läst hos Microsoft och enligt dem ska man ta bort nyckeln COM+ och dess undernycklar i registret och sedan gå in på Lägg till och ta bort program och Lägg till och ta bort Windowskomponenter och följa "wisard" (guiden). Där förstår jag inte vad de menar för där finns ju ingen guide.

 

/Arco/

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...