Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

FLASH för student? JAG HAR INGA PENGAR!!! Snälla l


CHEETAH

Rekommendera Poster

Vem sa nå't om svordom?

 

"1. Öppen attityd och tolerans"

 

..tyckte jag det stod...

 

/Weyland - ta bort det här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe

skojiga killar! Varför är ni så emot sådana uttryck? Jag tycker det kan få finas lite aggressiva uttryck. Det hör till en bra och utvecklande diskussion.

 

MVH /CHEETAH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker förresten att det är kul att mitt inlägg fått sån respons! Trevligt.

 

MVH /CHEETAH ;-)

 

 

...idel solsken ger öken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående svordomar: "Det hör till en bra och utvecklande diskussion."

 

Det gör det väl absolut inte?!?

 

Svordomar är ju något som en del personer tar fram när argumenten tryter. En bra och utvecklad disskusion kännetecknas av sakliga argument från motparterna och som höjer sig över sandlådenivån. En sådan disskusion blir intressant att följa och delta i.

 

Riktigt dåliga disskusioner är ju de som spårar ur i en tävling om vilken av parterna som kan flest okvädesord. De disskusionerna klarar jag mig utan, de är allt annat än berikande och bidrar inte till någon ny kunskap.

 

Mvh

 

Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menade att svordomar visar att det är en bra debatt i den avsikten att många lärt sig något och blivit sura på mortparten. Inga svordomar = ingen läxa - i alla fall är det så för mig. ;-)

 

 

 

MVH /CHEETAH ;-)

 

...idel solsken ger öken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nog inte full förståelse för din argumentation när det gäller språket...

Som jag ser det så är det endast den som saknar argument och dessutom saknar förmågan att behärska sig/erkänna fel som tar till svordomar odyl i sin argumentation.

 

En debatt blir aldrig en debatt om motparten bara står och svär i ett hörn... Slå ett slag för språkvården och sluta svära! :-)

 

Slutligen för att hålla sig till trådens ämne: Har inte ändrat min åsikt om att den som vill ha något skall betala för det, ovavsett om det är programmvara, bilar eller något annat. Annars borde BMW-försöljarna på min ort passa sig...

 

Mvh

 

Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaha.

Trist för dig! Du måste ligga back rejällt om du har en licensierad programvara! ;-)

stackars dig.

Det där med svordomarna håller jag fast vid, ledsen. :-)

 

 

MVH /CHEETAH ;-)

 

...idel solsken ger öken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu så står min arbetsgivare för en del programvara. :-)

 

Läste precis att MS ska börja med specialpriser för hemanvändare, Office 2000 Premium för 1995:-. Det är definitivt inte för mycket begärt från en hemanvändare för, i mitt tycke, marknadens bästa office-paket.

 

 

Mvh

 

Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bil är en fysisk sak om du ska massproducera den så kommer alltid materialet att kosta. Så är det inte med digital information. Ett dator program som säljs finns det ingen material kostand för det är bara utvecklings kostnader och distrubition. Vilket gör att företagen som exempel Macromedia tjänar jätte mycket pengar på sina produkter när dom kommer upp i stora volymer. Men en bil kostar alltid pengar än hur stora leveranserna blir.

 

Så jag tycker inte att man kan jämn föra hård vara med mjukvara på det viset som har gjorts i detta forum.

 

Om min bil blir snodd så kommer den aldrig tillbaka men om mitt dator program blir snott tar jag bara fram min backup och ingen skada har skett. Men hur gör man med bilen ….. ?

 

Personligen ser jag inga moraliska fel med att ha pirat program hemma på grund av att man lär sig programmet hemma så bra så att man kanske kan få jobb. När man väll har fått ett jobb så kan man köpa en lisens och företaget man jobbar på skaffar också en extra lisens.

 

Tänk va få designers det skulle finnas om inte Photoshop hade funnits i pirat version.

 

Mvh / Phonogen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Önskar att jag vore en "Herr BMW"... ;-)

 

Jag är mer inne på den moraliska aspekten av stöld. Stöld är stöld, ovavsett om det gäller programvara eller bilar. Och att stjäla är fel.

 

Den eller de som skriver ett program ska självklart få betalt för det- Hur ska de annars kunna utveckla det. Om ingen hade köpt Flash 1.0 så hade vi knappast haft en 5.0 (om den nu finns... ;-)

 

 

Mvh

 

Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett evigt tjatande! Vi har olika åsikter, jag accepterar det. Hoppas du också gör det. ;-)

 

 

MVH /CHEETAH ;-)

 

...idel solsken ger öken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjataande? Kolla vem som har flest inlägg i tråden... Kom sedan inte och säg att jag tjatar... ;-)

 

Visst kan jag acceptera olika åsikter, men jag är inte beredd att utan vidare acceptera att någon har rätt att stjäla vad någon annan gjort.

 

 

Mvh

 

Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok. forsätt tjata om dina jämförelser med BMW etc. Jag läser dem i alla fall inte.

 

 

MVH /CHEETAH ;-)

 

...idel solsken ger öken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Jag läser dem i alla fall inte." - men du svarar inom 10 minuter... Inte illa...

 

 

Mvh

 

Stefan - som fortfarande var online och inte kunde låta bli att svara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rastapopoulos

Kom sent in i denna diskussion, men jag måste få undra bara:

Kan du inte köpa en äldre version, typ 4:an begad och lära dig först.

Den kan du säkert få tag på för en tusing eller så. Sedan uppgraderar du den för en billig penning när du får råd.

 

Om du lär dig 4:an kommer du kunna 5:an oxå, mellan t ex 3:an och 4:an var det ju inga dramatiska skillnader direkt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

"Tänk va få designers det skulle finnas om inte Photoshop hade funnits i pirat version."

 

Fel. Tänk vad många usla hemmahackande Photoshop-filter-designers vi skulle slippa om inte Photoshop fanns i piratversion. ;-)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...