Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

FLASH för student? JAG HAR INGA PENGAR!!! Snälla l


CHEETAH

Rekommendera Poster

Hej!

jag studerar på gymnasiet, andra året, och skille vilja ha ett bra webb-design-verktyg för en bilig penning! Någon som kan pirat-kopiera Flash 5.0 åt mig?!?! ;-)

Elelr vet ni om någon student-version. JÄKLA RÖVARPRISER DOM TAR! Jag har inga pengar!!!!!! Eller är det någon som har ett jobb åt mig? Jag kan HTML ganska bra. Och Macintosh är min GUD. Bor på Södermalm i Stockholm. Gillar musik, design etc. Snälla - någon???

 

MVH

/CHEETAH

 

 

...bara solsken ger öken

arabiskt ordspråk

[inlägget ändrat 2000-08-21 16:13:54 av ]

[inlägget ändrat 2000-08-21 16:14:38 av ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller fullständigt med Bylle. Ska man ha något så ska man betala vad det kostar - oavsett vad det gäller.

Bara att hoppas att du inte går förbi min bil den dag du vill ha en bil när du har den där attityden...

 

Sedan verkar du fullständigt ignorera de regler som gäller på detta forum (och som du godkänt). Så snälla du låt oss slippa dina inlägg i fortsättningen. Varken den språkliga nivån eller den moraliska verkar passa här.

 

Hälsningar

 

Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte! Ni måste vara några rika börshajar! Ni är säkert emot Napster också! Företagen tar för mycket betalt för sina varor - studentversioner borde finnas. Detta gäller både skivor och program. Hur ska jag kunna prjsa för det när ingen vil anställa mig och jag inte ahr tillräckligt med pengar?

 

 

MVH /CHEETAH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

göran bengtsson

jag håller med cheetah till en viss del.

kan inte du och några kompisar dela på priset på programmet så har ni varsin kopia av den. :D

dålig ide va!

jag tycker att ni borde ta bort hela den här posten, det strider väl mot idg:s regler eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det så att detta är ett tämligen officiellt och stort svenskt forum där typiska strikta förhållningsregler och ideologier kommer före allt annat.

 

Då är det väldigt vanligt att alla som "betyder nå't" totalt dissar alla former av illegala uttalanden även om personerna ifråga förmodligen själva innehar piratkopior. Detta är ett synnerligen vanligt fenomen på "renommerade" sajter...

 

Så dels så ser du alltid till att leta upp dina priatkopior själv eller via egna suppliers - dels undviker att påpeka att du letar piratkopior på dessa forum eftersom du kommer bli totalspammad och kickad till det stora, röda lavahavet...

 

/Weyland - tom LiveMotion är svindyrt.. men Adobe har iaf studentrabatter..

 

Napster är fånigt... idén är bra - go gnutella..!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Rik börshaj?" - Nej. Student? Ja. Men jag ser det däremot inte som självklart att jag ska ha allt utan att betala för mig. Snor du mjölk på ICA också?

 

Ett alternativ till Flash som jag själv kör heter Swish och finns på www.swishzone.com. Kostar 30 dollar att registrera, och det bör du väl klara av?

 

Om ingen betalar för programmen som programutvecklarna gör, så kan de ju inte heller utveckla några program. Ser du den nedåtgående spiralen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vafandå! Sluta hacka på honom va! Alla har faktiskt inte råd att ounga ut med 5000:- så ni kan väl tipsa honom om några alternativa lösningar istället!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har full respekt för att alla inte har råd att "punga ut med 5000:-", men då ska man definitivt inte ha attityden att man "ska ha det ändå för man har inga pengar"

 

Prova knalla in hos din lokala bilhandlare och be honom langa över nycklarna till en ny bil, för du har inga pengar.

 

Det funkar inte så, helt enkelt.

 

Swish som jag tipsade om är ett enkelt alternativ till Flash, till ett klart acceptabelt pris (strax under 300 spänn). Har man inte råd att köpa en BMW kan man ju köpa en begagnad militärhoj.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett Jäkla snack om Flash. Om man nu önskar ha tag på en pirat kopia av Flash så kryllar väll hela internet av pirat program. Det tar ju typ 5 minuter att hitta flash så varför tjata om det här ... Prova det enklaste sök på altavista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Flash 5 finns inte ute i skarp version ens...

Jämförelsen med bilhandlare tycker jag var super! Det är inte en mänsklig rättighet att ha en program-vara.

Det man är intresserad av lönar det sig att investera i. Saker är faktiskt inte gratis.

Det känns som en riktig 'snattar'-attityd att man borde få saker gratis för att man inte har råd.

 

Köp flash - bli jättebra och tjäna pengar på det istället.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om det går att köpa än men FLASH 5 finns visst i skarp version nu.

Det går att ladda ner i från Warez sidor redan nu. Det är tråkigt att man får tag på program i från Warez sidorna före man kan köpa dom.... Men så är det..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Warez=piratkopior, ofta med borttagna kopieringsskydd. Trodde du var en hacker CHEETAH... ;-)

 

Håller fortfarande fast vid att man ska betala för saker som man vill ha.

 

 

Mvh

 

Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cheetah, tagga ner.

Du har fått ett tips om ett alternativt program till Flash i form av Swish för det facila priset av 30 dollar.

 

Vill du lösa ditt programinförskaffande på annat sätt än det vanliga, dvs att köpa det får jag be dig göra det någon annan stans.

 

Du är hjärtligt välkommen att debattera och diskutera här på Eforum och jag hänvisar till de rekommendationer som står angivna i länken "Det finstilta" som du hittar i sidfoten.

Där står det mesta du behöver veta.

/Mvh Mats Hultgren, idg.se

 

--------------------------------------------------

Epost: mats.hultgren@idg.se

Besök vår hemsida: http://www.idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bäste Cheetah...

 

Jag hade inte tänkt göra fler inlägg i den här tråden men jag kan helt enkelt inte låta bli.

 

Att jämföra detta med fattigas rätt att få mat för dagen tyder ju på att du fortfarande lever i en mjuk, fluffig värld där det inte finns några regler och där folk trivs med att jobba för att andra ska få superprogram utan någon kostnad.

 

Men visst - ge mig din adress så kan jag komma och ta din/dina föräldrars bil. Det vore superschysst om du la din mobiltelefon på sätet (gärna med en lapp om PIN-koder och sånt). Nyckeln kan du lägga på höger framdäck. Se bara till att ha den fulltankad, jag gillar inte att hämta bilar som är tomma på bensin.

 

Förhoppningsvis inser du ironin i detta och vaknar upp ur din fluffiga värld, annars är det bara att beklaga.. tyvärr..

 

/ Kristoffer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MIN FAMILJ HAR INGEN BIL.

VI HAR INGEN MOBILTELEFON.

xxxxxxxx

Jag förstår självklart ironin. Men du förstod inte att jag skämtade med "mat för dagen". Misslyckade fiasko.

 

/CHEETAH :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cheetah.

Om jag på något vis var otydlig i mitt förra inlägg; Jag rekommenderar att du läser innehållet i "Det finstilta".

 

Speciellt punkterna:

1. Öppen attityd och tolerans ...

2. Vårda språket ...

och

8. Sprida och/eller efterfråga upphovsrättsskyddat material ...

 

Det summerar det mest relevanta i sammanhanget.

/Mvh Mats Hultgren, idg.se

 

--------------------------------------------------

Epost: mats.hultgren@idg.se

Besök vår hemsida: http://www.idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har förstått det...

...vill du att jag ska radera hela forumet eller? Jag hajar inte. Jag har ju inte skrivit nåt fult i inläggen efter din rekommendation. Eller hur?

 

/CHEETAH :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eller räknas "gå och lägg dig, tönt" som svordom? konstigt. Men ok. Jag ska väl sluta med såna uttryck då. Ha re.

 

/CHEETAH ;.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cheetah.

[offtopic]

Nej, du behöver inte radera hela forumet. Det enda jag bad dig om var att ta det lugnt med tillmälena.

 

Även om jag kan skriva under att uttrycket "din tönt" inte varit det mest kraftfulla jag sett uttryckas i skrift här på Eforum.

[/offtopic]

/Mvh Mats Hultgren, idg.se

 

--------------------------------------------------

Epost: mats.hultgren@idg.se

Besök vår hemsida: http://www.idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...