Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

hur ser jag bluetooth adressen på min k750 i?


Jetmoon

Rekommendera Poster

hur ser jag bluetooth adressen på min k750 i?

 

tack på förhand

/Jetmoon

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

bluetooth adressen? Om du menar telefonens bluetoothnamn så hittar du detta under Inställningar -> Kommunikation -> Bluetooth -> Telefonnamn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej jag menade adressen till enheten. tror att det kan röra sig om en macadress.

 

typ

aa:bb:cc:dd:ee:ff

 

 

/Jetmoon

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

via tex fMA (fma.sourceforge.net) kan du säkert se detta... eller bara gå in på egenskaperna för anslutningen som lizardKng skrev :)

 

[inlägget ändrat 2006-05-09 12:14:10 av Cytech]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är den att jag verkar behöva adressen för att koppla den till min dator.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lizardKng

Jag gjorde min telefon sökbar (BT), datorn hittade telefonen och sedan fick jag lov att acceptera kopplingen både på datorn och på mobilen. Därefter kunde jag se mobilens MAC-adress (eller vad det nu är). Jag behövde inte veta nåt speciellt för att utföra den proceduren.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att jag kör ubuntu. från telefonen hittar jag datorn men det kommer inte upp någon ruta i datorn där man får slå in koden man slår in i mobilen. matar jag in att datorn ska acceptera mobilens adress så tror jag att det kommer att fungera.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att jag kör ubuntu.

Det skadar inte om du berättar förutsättningarna när du ställer frågor...

 

matar jag in att datorn ska acceptera mobilens adress så tror jag att det kommer att fungera.

Nej, parningen kräver att den ena parten ackar den andra partens kod en gång, oavsett vad du matar in.

 

Om du har talat om för telefonen att den ska vara synlig så borde du se den om du kör:

hcitool scan

vid en prompt.

Hade du kört KDE så hade du haft allt snyggt GUI-baserat i Gnome har jag ingen aning om vad man behöver, fast den här täcker det nog rätt bra:

http://gentoo-wiki.com/HOWTO_mobile_phone,_Bluetooth_and_GNOME

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om du har talat om för telefonen att den ska vara synlig så borde du se den om du kör:

hcitool scan

 

Tackar

körde hidd --search innan men hittade inget.

nu dök det upp så fint på skärmen.

 

 

Tackar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...