Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dolda fel


roger_malmö

Rekommendera Poster

roger_malmö

Har skrivit en tråd här tidigare ang de fel som mitt badrum har fått efter ett brunnsbyte drar det som hastigast igen .

I början av 05 tittar vi på ett hus som vi blir inreserade av och gör en besiktning där det visar sig att golvbrunn i dusch inte är godkänd typ efter det att säljaren renoverat badrummet året innan . I köpekontrakt som upprättas står att säljaren skall åtgärda och återställa efter brunnsbyte.Här börjar problemen , renoveringen är redan gjord mn felaktigt materiel visar det sig senare då klinkern lossnar från golv och det mäts höga värde av fukt . Säljare har en sk dolda fel försäkring och skickar in handlingar till försäkringsbolaget som snabbt konstaterar att det inte är ett dolt fel eftersom besiktningen visade ett brunnen var av ej godkänd typ . Men nu till det som jag uppfattar som häpnadsväckande bolaget som har dolda fel försäkringen får det till att JAG skulle se till att bytet av brunnen gjordes på ett yrkesässigt sätt , men jag varken ägde huset eller skulle enligt tilläg i köpekontrakt stå för de ändringarna .

Finns det någon kunnig på området tar jag tacksamt emot alla tips.

Har kontaktat besiktningsmannen och advokat som båda starkt ifrågasätter försäkringsbolagets resonemang , jag förstår såklart att det inte är ett dolt fel för säljaren som äger försäkringen men inte att det skulle åligga mig att arbetet utfördes korrekt .

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...