Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Hauppage WinTV och Inspelning


mrCOB

Rekommendera Poster

När jag försöker spela in något från TV på mitt Hauppage WinTV kort får jag en usel framerate på inspelningen och inget ljud... Någon som har haft samma problem?

 

Här är min dator:

Dual P3 733Mhz (133 bus)

Tyan Tiger 133 Rev.F moderkort

Soundblaster Live! 1024

Voodoo 5 5500

Dubbla IBM 46GB HDs(7200 RPM och UDMA 66)

128 mb SDRAM

 

Mvh

Tobbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Du måste ha en AMD-processor i systemet - annars funkar det inte juh ;)

 

Serious - jag har svårt att tänka mig att du kan spela in från TV;n på ett s.k. "TV-kort" i någon som helst acceptabel upplösning å hastighet. Detta kräver juh rätt feta capture-kort för att fungera bra... å med dina datorspecar borde det väl inte vara nå'ra problem att lägga ut pengar på ett riktigt kort? :)

 

/Weyland

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min uppfattning om AMD är att de suger! Efter att ha kört en K6/2:a ett tag så förlorade jag respekten helt för AMD och det vart inte bättre när vi körte ett eget Benchmark på en P3 666MHz vs. Athlon 700MHz och fann att Athlonen tydligen inte va så snabb som de sa.. I vårat test var den runt 20-30% slöare(kommer inte riktigt ihåg). AMD suger! Men det spelar ingen roll... Jag skulle inte köpa en AMD om det så var att de var fyra gånger så snabba som intel prossesorerna, det vore som att ge upp coca cola och börja dricka pepsi. Jag vet att det här börjar låta stört nu men men... va fan, klockan är ju 6 på morgonen hehe =) Jag älskar min cola och mina intel prossesorer!

 

anyway...

neee... pengarna är inte direkt ett problem.. det e ju bara att jobba jobba och eftersom jag bor hemma hos föräldrarna är det typ råenkelt :) men var fan får man tag i ett sådant?? vet du vart man får tag i renderingsgrafikkort?

 

Mvh

Tobbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pilla runt lite bland inställningarna.

 

capture progget är ganska dåligt och den behöver väldigt speciella inställningar för att fungera.

 

(jag har fått bra framerate+ljud med en 200MMX så det beror inte på pc)

 

/S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur bra framerate och ljud?

Jag vill spela in i 512x384 30fps och med 44,100kHz 16bitars Stereo Ljud.

Ska prova att pilla lite men vore fortfarande tacksam om nån kunde tala om för mig var man får tag i riktiga proffessionella VideoCapture kort och Renderingsgrafikkort?

 

Tack!

 

Mvh

Tobbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara 10000 kr mer än det andra grafik kortet.. det e inte så mycket.

ska kolla på dem dock htar jag Dustin för deras supoport suger typ...

 

iaf. Tack!

 

Mvh

Tobbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grafik kotet verkar ju ganska schyst men klarar det verkligen inte mer än 76Hz uppdateringsintervall i 1600x1200!?

 

hata dustins web asså! det fanns ju inte mycket information att hämta där.. typ.. de här grejerna säljer vi och om ni tycker att namnen låter bra så köp dem!!

 

Mvh

Tobbe

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Östlund

Nja... det lät ju skumt. Speciellt när det står att den klarar 1920x1080 i 100,85,75,60Hz.

 

Detta är lite grymmare... men det har inte dustin. :)http://www.intense3d.com/4210/4210data.html

 

Jag tycker oxå illa om dustin... men det var det enda stället jag visste som hade professionella/halvproffesionella videoprylar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm.. ett riktigt snabbt grafikkort skulle juh vara antingen ett WildCat enligt ovan (bäst :) eller ett NVIDIA Quadro2-baserat (Elsa Gloria) som i vissa delar är lika snabbt för bra mycket mindre stålar.. ;)

 

Antar att du kan ordna feta prylar från www.karlberg.se till exempel... ¨

 

Har du några speccar på det där WinTV-kortet? Ett riktigt schysst redigeringskort är juh VideoToastern ;)

http://www.newtek.com

 

/Weyland

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

k... vart såg du det? där ja tittade stog det 76Hz i 1600x1200... strange... jaja... då vet jag iaf! :)

 

Wildcat kortet kolla jag på oxå men det verkar som om dom inte säljer det separat utan bara i datorpaket som vissa tillverkare tex. COmpaq, Dell m.m. får sälja :(

 

Mvh

Tobbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart kan jag hitta info om det Quadro2 baserade kortet? är det bättre än Oxygen korten?

 

Nee.. har inga specs.. det är typ ett bra kort för folk som vill kolla på tv.. köpte det typ för 1800:- för ett tag sen, lär ju ha sjunkigt en hel del..

 

Video Toastern verkar lite för avancerad.. jag behöver inte direkt ha med ett avancerat 3d redigeringsprogram som lightwave eller nått.. bara ett bra inspelningskort där man kan lägga till lite coola text effekter, eld, rök m.m.

dvs. nått för typ 5000-10000 kr klassen.. att lägga ut 30000:- på Videotoastern skulle till och med jag tycka va slöseri.. nää... då köper jag hellre en bärbar eller fortsätter spara till en schyst bil! :)

 

Mvh

Tobbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wildcat-kortet lär juh gå å få tag på om du kontaktar K&K eller möjligvis 3DWired här i Sverige... fast det är lite overkill om du inte är deep into 3D :)

 

Canopus hade/har ett par fungerande videokort som inte är alltför dyra... typ ett begagnat DVREX eller liknande kanske kan vara nå't..

 

..alt. Pinnacles kort som senaste Mikrodatorn tog en liten titt på... fanns nå'n bra budgetmodell där vill jag minnas..

 

/Weyland

 

PS. Quadro2 (baserat på GeForce2-kretsen) lär väl ELSA tillverka - heter Gloria 2 eller 3 typ.. http://www.elsa.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo... i och för sig så lär det ju inte vara omöjligt... men va fan... orkar... inte..

 

gillar inte begagnat så värst mycket... visst det blir billigare men man får alldrig nån längre garanti om det skulle gå åt hellvete! det suger.. tycker inte att det är värt det.. eller?

 

det är typ dom där budgetmodellerna jag letar efter, jag e ju inte direkt en proffessionell videoredigerare eller 3dmodellerare.. ska bara ha det typ som hobby och för att lära mig.

 

Japp.. såg det... De kallar alltså geforce 2 kretsen för quadro och quadro 2 skulle vara lite bättre.. vet dock inte om geforce korten erkligen lämpar sig för 3drenderingsjobb... de är väl mer för spel va!?

 

Mvh

Tobbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad pratar ni för smörja? Om något företag har bra kundrelationer så är det just Dustin..

 

Jag har aldrig fått leveranser snabbare (ibland samma dag som beställning) och nog svarar dom i telefon alltid.

 

Sen att dom inte skriver utförligt kan jag ju inte heller hålla med om, dom har en hel katalog med bilder och långa beskrivningar på allt möjligt..

 

Pratar vi verkligen om samma företag??

 

/mhe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställ nånting som de inte har i lager... 2 månader tog det innan jag fick mitt moderkort... det var trasigt så jag skickade in det och fick det utbytt på 1 och en halv månad... på den tiden skickade de kortet fram och tillbaka till USA två gånger!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst inget företag är felfritt.

 

Men dålig service har dom inte i allmänhet.

 

Om man får sakerna SAMMA dag som man beställer dom kan man inte annat än häpnas.

 

Finns sakerna inte i lager tar det självklart tid, skribofont hade ju Celeron2:or för beställning i x antal veckor utan att dom kom in. Sånt får man ta.

 

Hursomhelst

2 månader för att få det och 1.5mån för att få ett nytt för att det är trasigt...

 

Klart man blir sur..

 

/mhe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan juh inte påstå att oxygen-korten spöar Quadro2/GeForceGTS-korten stort.. det är ytterst marginellt - så med åtanke att ett Quadro2 eller GeForceGTS riktar sig till konsumentmarknaden å därmed har en bra mycket lägre prislapp så vill jag påstå att de är ett MYCKET bra val för tung OpenGL.

 

Det enda som egentligen är bättre är ett WildCat. Punkt slut.

 

/Weyland

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nee.. Det är sant.. Inget företag är felfritt... Men jag tror personligen att Dustin inte bryr sig särskilt mycket om sina privata kunder utan mest om företagen.

 

Dvs. Om man inte ringer och klagar som fan så lär man ju alldrig få det.

 

En annan sak.. När jag fick mitt moderkort levererat hem till dörren så fick jag sitta hemma och vänta en hel jävla dag eftersom de inte sa någontin om när den skulle komma.. Och sedan när de kom med moderkortet (villket jag inte fått reda på hur mycket det skulle kosta med moms och transport) så hade gubfan inte 25 kr växel.. Istället körde han iväg med skiten till posten där jag fick gå och hämta ut det.. Det tog tretio minuter att gå till posten och sedan fick jag stå i kö i en jävla timme! Tretio minuter hem igen... Gissa varför jag tycker illa om Dustin..

 

Mvh

Tobbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo.. det är sant.. En otroligt bra fördel med Qxygen korten(kortet) är att det har hårdvarustöd för 16 olika ljuskällor samtidigt istället för 8 st som Quadro2 korten har.. Ljuskällor brukar ofta slöa ner allting en hel del i både spel och 3dmodellering.

 

Vet du hur mycket ett wildcat kostar?

 

Mvh

Tobbe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Posten gör fel, och Dustin får skit för det..

 

Ja säger då det..

 

Har själv löst ut paket sådär och postgubben har aldrig haft pengar, det är jämna pengar som gäller.

 

/mhe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...