Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilket programm är använt? exempel finns


Asso

Rekommendera Poster

Hej,

Tänket fixa några animerade flaggor, och den här exemplen är precies vad jag tänker göra,

 

 

Problemet är att jag vet inte vilket programm är använt för att skaffa en sån animerad flagga, hoppas att nån vet, behör bara namnet på programmet.

 

Tack.

Aso

 

[inlägget ändrat 2006-05-04 19:10:16 av Asso]

[bild bifogad 2006-05-04 19:10:58 av Asso]

829744_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Googla på "gif animator". Det finns högvis med gratisprogram.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer, men jag tror att det finns ett programm som gör jobbet mer proffiossionellt än vad alla andra gör.

Jag har letat i 35 minuter nu, och har inte hittat rätt programm.

 

Tack för ditt svar.

 

[inlägget ändrat 2006-05-04 19:24:04 av Asso]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Vad menar du med professionellt? Det enda en gif-animator gör är väl att lägga in x antal gif:ar i en och samma fil samt anpassa headern för att göra den animerad (för att hårddra det, självklart finns det olika finesser som redigering av paletter och framerates mm.)

 

Sedan måste du ju förstås ha ett bra program för att skapa själva bilderna som skall ingå i "bildspelet" och där har du ju en del att välja på såsom ex. Photoshop eller Paint Shop Pro.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ännu ett bra svar, håller med helt och hållet.

 

Ha det fint.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lizardKng

Titta på Adobe ImageReady. Eftersom det jobbar hand i hand med Photoshop har du all funktionalitet i Photoshop smidigt tillgänglig tillsammans med animeringsfunktionerna i ImageReady.

 

Och jo, ImageReady gör en del mer än att "bara" klistra ihop ett antal gifbilder. T ex så kan man använda "motion tweens" typ som i Flash och "övergångar" som i videoredigeringsprogram så man slipper rita alla mellanliggande bilder.

 

[inlägget ändrat 2006-05-05 08:42:12 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...