Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Högtalarplacering


vippkort

Rekommendera Poster

Jag har skrivit ett liknande inlägg tidigare som jag fick bra svar på här, så jag hoppas att jag har samma tur denna gången.

Jag funderar på att skaffa två extra högtalare till min stereo. Men jag är lite osäker på placeringen.

De två extra högtalarna ska väl vara ute i kanterna. Men det som jag undrar över är avståndet.

Om jag ska placera ut dem så blir avståndet mellan högtalarna och lyssningspositionen ca 1,50 på ena sidan och 2 meter på den andra. Jag kan inte påverka det av praktiska skäl.

Så då är min fråga är det någon ide att skaffa de två extra högtalarna, och är det, det överhuvudtaget.

 

Jag ska påpeka att jag inte är någon mästare på att rita, men jag hoppas att det funkar ändå.

Jag hoppas att den bifogade bilden ska förklara mer hur jag menar.

 

[bild bifogad 2006-05-03 10:27:35 av vippkort]

[inlägget ändrat 2006-05-03 10:29:05 av vippkort]

829310_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att de nya högtalarna kommer förstärka 3dljudet då sidorna är väldigt viktiga för detta.

 

 

Sitter du tex precis i mitten i sosoffan kommer ljudet i den högtalare som ligger närmast kommer nå dig 0,00147 sekunder (en och en halv tusendels sekund) innan ljudet från andra högtalaren. Tror att det går ganska bra att köpa de nya högtalarna.

 

Lycka till

/Jetmoon

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga, en tråd.

 

Raderar i detta fall din tidigare tråd med tanke på att du här lyckats ge lite mer information än tidigare. Var vänlig och följ rådet givet ovan, en fråga - en tråd.

/T

Moderator Hemmabio

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...