Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ADSL trådlös hur funkar det


Tage B

Rekommendera Poster

Jag är i beredskap att välja Telias adsl-bredband. (ring gratis för 229:-/m). Om jag väljer adsl-trådlös, vilken räckvidd har den, Mitt första telejack är på nedre botten och pc:n på övre, fågekvägen ca 8 meter med golv mellan. Det andra jag funderar på är om det är samma frekvens på alla adsl-trådlösa och det trådlösa ethernet-pci-kortet som jag måsta sätta i. Eller måsta dom kalibreras.

Jag ser som ett problem som kan uppstå i hyreshus och liknande då flera pc kan ha närhet till flera adsl-modem. Hur funkar det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är helt enkelt ett ADSL modem med inbyggd access punkt för trådlöst du får från Telia. Den använder samma teknik/standard som övriga trådlösa enheter inom datorvärlden. Inga avancerade inställningar som behöver göras för att det ska fungera, utom div säkerhetsinställningar beroende på hur passa nedlåst du vill att ditt trådlösa nät ska vara. Frekvensmässigt används de frekvenser som är kopplat till resp trådlös standard.

 

Räckvidden bör inte vara några problem.

 

Access punkten i sig kan du säkert konfigurera som vilken annan access punkt som helst med tex mac adress filter, kryptering med nycklar osv.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...