Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bästa aktiehandelssidan?


Pollux

Rekommendera Poster

Hej alla!

Jag letar efter en tydlig, pålitlig, billig och allmänt bra sida där man kan köpa och sälja på både svenska börsen såväl som på utländska (gärna på. Nastaq).

 

Jag tänker placera ca 20-tusen och planerar inte köpa/sälja frekvent, jag ser det som ett långsiktigt sparande och har inte tid att vara "daytrader".

 

Är det någon som har några tips?

 

[inlägget ändrat 2006-05-02 18:00:44 av Pollux]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

 

20 000 kr är inte särskilt mycket om man ska spara i aktier och man bör ju ha flera olika aktier inom skilda brancher.

 

Det enda som jag kommer att tänka på är Aktiedirekt, men då får du nog nöja dig med svenska aktier. https://www.aktiedirekt.se/

 

Eller Aktieinvest, http://www.aktieinvest.net/ där man lär kunna köpa andelar av aktier.

 

En s k börspost eller handelspost i t ex SKF kostade i dag 25 700 kr, en i Ericsson B kostade 26 100 kr och en i Teliasonera kostade 23 200 kr. Samtliga priser är exklusive courtage.

 

Visst kan du få en börspost av vissa aktier för under 20 000 kr, men urvalet blir rätt begränsat.

 

Jag har inte provat någon av dom här nämnda sidorna, så jag vet inte hur bra dom fungerar.

 

I ditt fall skulle jag nog rekommendera fonder i stället, en Global och en Svensk, som Anders Andersson brukar rekommendera..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

www.avanza.se ska vara mycket bra, åtminstone väldigt populära här på handels i Göteborg :)

 

Håller inte på med aktier själv så jag har inte så bra koll på deras utbud, mer än att jag kollat in dem lite och de verkar ha en ordentlig uppsättning tjänster (mjukvara, forum, mycket beslutsunderlag osv) samt möjlighet att köpa och sälja amerikanska och kanadensiska aktier.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...