Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tjäna pengar på hemsida?


dynaflux

Rekommendera Poster

Går det egentligen? Har hört fantastiska historier om att man kan tjäna flera hundra eller tusen på en dag.

 

Jag har länge planerat att starta en webbsida, ämnet är intressant men ganska nischat och jag tror man kan få några hundra besökare per dag. Nu har jag alltså börjat fundera på om man dessutom kan tjäna pengar på den.

 

Vilka tjänster är bäst/ger mest pengar? Andra tips för hur man bäst lyckas mottages!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Vilka tjänster är bäst/ger mest pengar?

Porr/erotik och reklam utan tvekan. Reklam kan du sälja in till din sajt om företag anser att den är såpass välbesökt och riktar sig mot den målgrupp de är intresserade av.

 

Ett par hundra besökare på dag kanske är lite väl lite, men är det väldigt nischat som du säger och det finns företag som är intresserade av denna grupp så är det ju bara att kontakta dem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DanielForPresident

Det finns väl flera sätt att tjäna pengar, lite beroende på vad sidan handlar om.

 

De vanligaste jag kommer på:

 

- Betalt för innehåll. Prenumerera på information, skicka ett betal-SMS och få tillgång till en spec. sida/pdf osv.

 

- Extra tjänster. Titta på många communitys. Om man betalar en slant kan man få bättre/fler tjänster.

 

- Reklam. Lägga banners/reklam på sidan och få betalt via besökarnas klick.

 

- Donationer. Har du välvilliga besökare kanske du kan dra in en slant eller två via donationer från dina besökare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren.

 

Har hört att affiliate-annonsering ska vara effektivt. Någon som har erfarenhet av sånt? Vilka tjänster är bäst/effektivas enklast? Google AdSense?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DanielForPresident

Jag har bara jobbat med Tradedoubler och det fungerar ganska enkelt. Snabbt och enkelt att komma igång även om det tar lite tid innan man lär sig hela potentialen. Men om jag ska vara ärlig blir man inte direkt rik på det (inte jag i alla fall :) men kan man locka en stor skara besökare och få sidan att handla om "rätt" saker så visst kan man göra pengar. Men vänta dig kanske inte för mycket i början :) Ska man dra in lite mer pengar måste man jobba ganska hårt både på rätt innehåll och rätt annonser för rätt företag, en bra mix som leder till klick och till köp.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...