Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Hjälp med min Packard Bell

crimsonbunny

Recommended Posts

crimsonbunny

Har stött på ett problem på min bärbara dator och jag håller på att bli galen.

det verkar som så att min cd-läsare inte kan läsa vanliga cd-skivor, men den kan läsa DVD-skivor. Låter konstigt? Jag vet. Jag har haft den i tre år och den har fungerat helt felfritt tills nu, när garantin har gått ut!

Försökte ominstallera datorn, men insåg senare att den inte kan läsa vanliga CD-skivor ju.

Vet nån hur jag ska fixa det här problemet så snälla hjälp mig!

Jag har en Packard Bell IGO 2000-serien.

NoiseKiller

Tråden flyttas till forumet för Bärbara datorer.

| Noisekiller |

Moderator för Hårdvara - övrigt

[inlägget ändrat 2006-05-01 21:27:17 av NoiseKiller]

Måste tyvärr komma med dåliga nyheter! Min iGo i 6000 serien fyller 3 år i min ägo om 3 veckor. Fick exakt samma problem med den kombinerade DVD/CD-driven. Dvs läste DVD, men ej CD-skivor och det enda man kan göra är att byta enheten (i alla fall så var det det som kom fram då datorn skickades iväg på service).

Själv tänkte jag testa att ominstallera drivrutiner med en extern cd-brännare, MEN det gick inte då datorn inte ville ta den driven utan bara letade på den interna CD-läsaren... Men testa att låna en CD-läsare av någon!

I mitt fall hade jag tur och hade ju försäkring kvar så jag sitter nu med en ny dator... (var typ 4 fel till på den så kostnaden för att reparera den översteg kostnaden för en ersättningsdator...)

Värt att undersöka är dock att gå in på PackardBells användarforum. Dels kanske någon har en lösning åt dig. Sen får du tyvärr se att fler har samma problem. t ex dessa trådar:

http://forum.packardbell.com/en/viewtopic.php?t=31888

http://forum.packardbell.com/en/viewtopic.php?t=38951

Sorry to be the bearer of bad news.

• 2 weeks later...
crimsonbunny

tackar så mkt för hjälpen, nu köpte jag en ny cd-läsare och den fungerar utmärkt:)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...