Just nu i M3-nätverket
Jump to content

CMS med bra behörighetssystem

Smiley

Recommended Posts

Kör sedan en lång tid tillbaka mambo som scoutkårens hemsida. Även om jag är väldigt nöjd med mambo, och kanske framför allt det stora utbudet av extra komponenter och moduler, så har jag inte lyckats få mambo att fylla mitt behov.

Jag vill nämligen att varje ledarteam i kåren skall kunna ha full behörighet till just sin sektion på hemsidan. Mambo har många olika behörigheter, men de gäller så som jag fattat det hela systemet, och jag vill inte att man skall kunna komma åt allt...

Så nu letar jag efter ett nytt CMS där man kan tilldela behörigheter till olika avdelningar av hemsidan. Någon som har några bra förslag? Verkar inte vara helt okomplicerat, har installerat en hel del och provkört men inte lyckats uppnå vad jag vill...

Hmmm mitt minne är lite suddigt men har du testat Typo3? Jag har fär mig att man kan ge användare behörighet på ett rätt flexibelt sätt där. Det var ett tag sedan jag höll på med Typo3 så jag kanske kommer ihåg fel dock...

http://typo3.org/

Typo verkar vara lite väl krånligt.

Ingen annan som vet något bra publiceringssystem där man kan tilldela behörigheter på ett bra sätt?

I värsta fall får jag väl ta till Wiki Wakka, men det är ju inte riktigt vad jag var ute efter... suck

lizardKng

Typo3 tar ett antal timmar att komma in i, jag vet.

Skriv ut ett par manualer, läs igenom dem, gå igenom tutorialen.

Mallar i Typo3 är riktigt snitsiga - man gör en websida som man vill den ska se ut, taggar saker och talar sen om för Typo3 var olika delar av innehållet ska klistras in.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...