Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

problem med grafikkort


Anders_Anders

Rekommendera Poster

Anders_Anders

Tjena alla!

 

Behöver lite hjälp

 

jag köpte ett grafikkort (ati radeon x700 select) men när jag kopplar in den så startas inte skärmen,lampan blir bara gul

men fläkten till grafikortet funkar men den verkar inte få kontakt med skärmen och tangentbordet fungerar inte heller när den nya grafikortet är i.

 

jag har en dell dimension 8200,p4 2.0 ghz,512ram

kanske inget hjälpande info men kan inte så mkt om datorer

 

 

MVH

 

edit: datan är väl 3 år gammal

några vänner sa att fläkten i datan var gammal =)

 

 

[inlägget ändrat 2006-04-28 23:40:09 av Anders_Anders]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kontrollerat så att ditt nya grafikkort verkligen bottnar i AGP-kontakten?

 

Vad satt det för grafikkort i datorn innan bytet, var det ett nVidia GeForce4 Ti 4600?

 

Startar datorn (det rasslar i disken när Windows laddar) trots att grafikkortet inte ger någon bild?

 

 

-nisse

Ambivalent?

Well, yes and no.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders_Anders

trycker ner kortet ordenligt så den sitter.

 

Det satt ett geforce 3 innan i den.

 

Datan startar men den verkar inte starta ordenligt (rasslar inte lika mkt som vanligt),tangentbordet lyser inte alls när jag startar datarn med nya grafikortet varken den elr skärmen fungerar.

 

 

mvh

Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För några år sen när jag ersatte mitt GF 3 med ett 9700Pro uppförde sig min dator likadant. Vad som behövdes då var ett starkare nätagg. Datorn orkade helt enkelt inte hoppa igång med mitt dåvarande på 300W utan det krävdes 350W (borsett från ampére hit eller dit på 12V).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad som behövdes då var ett starkare nätagg.

Där har du en poäng, visserligen så brukar Dell's nätaggregat hålla god kvalitet men på den tiden då frågeställarens dator var ny så hade man nog inte förutsett hur strömkrävande grafikkorten skulle bli.

 

Det var någon gång "runt" 8200 som Dell började följa standarden för nätaggregat så jag tror att frågeställaren kan byta ut sitt mot ett standardaggregat. För säkerhets skull så är det nog bäst att testa grafikkortet i en annan dator för att testa att det inte är kortet som är trasigt.

 

-nisse

Ambivalent?

Well, yes and no.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...