Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Hissar" i länkar


puppan

Rekommendera Poster

Hej Jag anväder Frot Page 2000 och har gjort en hemsida med många sidor. På förstasidans rubriker (länkar) vill jag ha hissar så att man kan se alla rubriker direkt på den sidan som länkas till. Hur gör man Tack

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej se tex www.stofair.se till vänster kan man klicka på olika länkar tex "Företaget" och få upp vad som finns under denna länk.

På så vis vill jag ha det på den hemsida jag gjort www.sigfridsborg.se Om man klickar på länken "medlemspärm" skall alla underrubriker på den sidan finnas i "hissen"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DanielForPresident

Det är helt vanliga sidor. Samma meny finns på varje sida och på sidan "För besökare" ligger det några extra rader i menyn. Förmodligen har de någon typ av CMS system bakom men du kan lösa det här med helt vanlig html om du vill.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du titta på "min" hemsida www.sigfridsborg.se och berätta hur jag ska göra eftersom jag inte är så duktig. Eller kan jag göra det på något vis direkt i Front Page, Tack

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DanielForPresident

Aha- du har skapat sidan med frames. På sidan som du ville efterlikna låg menyn på varje sida och då var det lite "enklare" att anpassa menyn på varje sida. Antingen får du också skapa flera olika menysidor (där du ändrar två frames på samma gång, både main och menyn) alternativt får du använda layers för att visa/dölja "hissarna". Hissarna lägger du i divar/lager som du sen visar och döljer med JavaScript beroende på vilken länk du klickar på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...