Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

kan man få flera värden i samma kolumn in i databasen?


dareknowak

Rekommendera Poster

Edit: Det jag sökte efter var array lyckades hitta det nu, tror ni det skulle kunna gå få ihop detta med array?

 

Visst går det, men det blir lika jobbigt att redigera det.

Du måste ändå hämta datan någonstans ifrån. Array är ungefär som en databas fast en databas har fättre filtrerings- och sorteringsmöjligheter.

 

 

 

Den koden jag skrev skall användas när du presenterar datan (visar alla anmälda användare på någon sida)

När du skall redigera lägger du bara in hela fältet (det fält alla anmälda namn finns) i en TEXTAREA.

 

Alla anmälare måste vara sepererade med ett komma-tecken

 

[inlägget ändrat 2006-04-30 21:12:59 av Jonas_Bo]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och i den ska jag istället spara vilket intresseid varje medlem gör, så har bara lagt till en kolumn i databasen som heter anmalan och i den sparas id, där efter kan jag se vilka som lämnar intresse

 

Så du menar att antingen skall personen bara kunna ha en intresseanmälan åt gången, ELLER så ska du konka på varje intresseanmälan i kolumnen för id:t på varje person ELLER så finns personen flera gånger i tabellen (en rad för varje intresseanmälan)?

 

No offence, men det blir väldigt begränsat för dig. Om du använder dig av särskilt sista alternativet lär det inte gå snabbare heller...

 

Eller, så har jag missförstått vad du vill ha fram ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...