Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn startar inte!


mgotesson

Rekommendera Poster

Behöver hjälp med min dator. När jag trycker på on så går fläktar och allt igång, den börjar läsa i 3 s sen blir det tyst (förutom fläktarna då). Skärmen går i 80% av gångerna inte ens ur standby-läge. Gör den det hänger den sig på första bilden. Har kopplat ur alla hårddiskar och brännare och allt. Har testat meda tt byta både grafikkort och nätagg men inget hjälper. Behöver experthjälp!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har varit med om samma problem och då hade det blivit felinställt i biosen. det går på de flesta moderbord att nolställa biosen till grundlinställningarna. Läs i din instruktionsbok hur exakta tillvägagångsättet för ditt modebord är.

 

oftast brukar det vara

1. ryck kontakten.

2. ta ur bateriet

3. bygla om jumpersen som ger jord till kondensatorerna som uppehåller spänning då bateriet inte orkar.

4. bygla tillbaka föregående bygel

5. återanslut batteriet

6. återanslut strömmen och starta datorn.

 

Var noga med att göra som det står i handboken. min beskrivning kan skilja sig frå hur det är med ditt modebord.

 

Lycka till

/Jetmoon

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Stefan Eklinder

 

mgotesson!

 

Det räcker om du håller dig till en tråd. Underlättar för folk att följa upp dina problem och lösningar då. Här är ett svar från din tråd som nu är borttagen.

 

Pär H skrev:

 

Hade samma fel på en dator för ett tag sedan.

 

Datorn gick i ca 3 s sedan stängde den av sig själv.

 

Efter mycket ledande konstaterades att det var På-knappen som var trasig, dvs den fastnade inne.

 

Prova så här:

Ta bort anslutningen (på-knapp) till moderkortet.

Koppla istället in resetknappen på på-knappens plats på moderkortet.

Starta genom att trycka på reset-knappen istället.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder> moderator DrData|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...