Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Det går lånsamt i starten


Daniel Andersson2

Rekommendera Poster

Daniel Andersson2

Hej ,när jag sätter på min dator(hemmabygge:PII266,64MB Ram,8MB AGP grafikkort...) så går det verkligen långsamt. Det tar nog 10 sek innan första biosskärmen kommer upp och sen 10-20 sek innan den börjar kontrollera minnet. Jag vet att för han som hade de flesta delarna innan mig gick det som vanligt och den enda skillanden jag kan komma på är att mitt nät.aggr är på 300. Kan det vara orsaken, har testat allt????

[inlägget ändrat 2000-08-18 21:17:38 av Daniel Andersson2 ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag kan egentligen inte svara på din fråga - bara göra den svårare. :) Har mycket svårt att tro att nätaggregatet skulle få din dator att starta långsammare. Ett 300W nätagg ska ju vara bättre än ett 250W (eller vad nu den där killen hade). 300W:aren klarar att ge moderkortet med komponenter mer ström. Det är ju aldrig någon nackdel. (Inte för att ett kraftigare nätagg skulle ge dig en snabbare dator heller. :))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat om det i set-up-en inte finns en funktion "start-up speed" Hi alt Low?

Eller ngt liknande, rättvanligt faktiskt. Default brukar dock vara "high".

Pröva med att ladda bios-start-up-default-values. Kan fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att ladda ner en ny bios för moderkortet och flasha upp det.

 

Borde lösa ditt problem.

Eller gå igenom biosens manual (om du har) och kolla att allt är inställt rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leif Eriksson

Gå in i ditt BIOS och ändra till Fail Safe. Går det då bra vet du att felet ligger i någon inställning i ditt BIOS.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...