Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MSI sky 580 med boxers betalutbud


Nisse Nypa

Rekommendera Poster

Jag har precis införskaffat MSI sky 580. Om jag vill ta enot boxers betalkanaler vad behöver jag då? En smartcard-läsare, men vad behöver jag vad gäller mjukvara? Jag har en IBm thinkpad med både Pc och express card-läsare - förslag på smartcardläsare?

Tack på förhand

/Nisse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog inte så enkelt att få till det som du önskar. Hittar inte en viskning om att mottagaren du köpt ska klara av att ta emot krypterade kanaler. Att du har en port på datorn som eventuellt skulle kunna hantera en CA-modul samt ett programkort innebär inte att du ansluta och använda dem.

 

Det krävs även att programvaran/drivrutinen för mottagaren/tv-kortet hittar, känner igen och kan använda det som anslutits.

 

Jag säger inte att det inte går men jag tror att du får nöja dig med de fria digitala kanalerna.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inne på Monshi's linje, det går nog men det är krångligt. Räkna med några kvällars googlande och läsande på diverse forum.

Lägg sedan till några kvällar av eget experimenterande och ett antal avslitna hårstrån.

 

Det tråkiga är att du inte kan få support någonstans, inte av TV-kortstillverkaren, inte av tillverkaren av läsaren (som aldrig har hört talats om Boxer), inte av Boxer för de stöder bara de boxar som de själva har godkännt. Det är även knepigt att hitta info på utländska TV-korts fora då

DVB-T skiljer sig lite från land till land när det gäller kodning.

 

Jag tycker att en bra start är att ställa frågan på det här svenska forumet http://www.comhit.net/index.php

 

Får du ordning på det så vore det intressant med en post som berättar om hur du löste det.

 

 

 

-nisse

Ambivalent?

Well, yes and no.

 

[inlägget ändrat 2006-04-22 15:17:19 av NWM]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag återkommer om jag löser det hela. Jag köpte kortet mest för det lät spännande och det kunde vara trevligt att enkelt ha tillgång till TV. Sedan vill man ju naturligtvis testa hur mycket man kan göra och då jag har ett boxerkort som används för sällan ville se om jag kunde få större användning för kortet. tack för ert engagemang.

nisse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fick detta svar, men har ej testat det ännu:

 

"Det funkar faktiskt ganska enkelt. Kopplade in min mp3.5 till serieporten + en nätadapter och satte i boxerkortet. Sedan startade jag senaste multiprog programmet från AD-teknik, tror det heter v1.90

 

 

Jag tog hem senaste muliprog programmet från AD-teknik. Tror det heter v.1.90 eller liknande.

Där väljer man power on under MP set fliken. Sedan väljer man phoenix 3.58 (är läsläge på programeraren).

 

Då är allt med programeraren klart.

 

Sedan lägger man in filen UVCE.dll i pluginmappen under Mytheatre installationen.

UVCE.dll hittar man i paketet UVCE401.rar.

 

Starta sedan Mytheatre -> högerkicka välj plug-ins -> UVCE

I fönstret som öppnas väljer du sedan ECM -> start ECM filter. Starta sedan om mytheatre så ska alla kodade kanaler funka. "

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...