Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Få bort Papperskorgen från skrivbordet!?!?!


Helmer_0

Rekommendera Poster

Hej på er alla!

 

Jag gillar att ha ett rent och snyggt skrvbord men under hur man får bort Papperskorgen därifrån? Är väldigt tacksam för svar.

 

/Anton

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia skrev:

 

Tweak UI ser ut att kunna göra det

Inte bara ser ut att kunna, TweakUI gör det också utan omstart.

Fast jag förstår inte varför man inte vill ha paperskorgen direktåtkomlig.

 

 

[inlägget ändrat 2006-04-21 19:10:51 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Fast jag förstår inte varför man inte vill ha paperskorgen direktåtkomlig.

Man kanske vill, som jag, ha program och annat (inkl papperskorgen, Min dator osv.) liggande i en toolbar istället. Själv har jag allt i en list till vänster

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon skrev:

 

Själv har jag allt i en list till vänster

En sidebar?

Med det kommande Vista blir det standard. Kan se ut som på bifogad bild. Lite stora ikoner bara. :)

 

[bild bifogad 2006-04-21 19:20:29 av Maratonmannen]

[bild bifogad 2006-04-21 19:22:01 av Maratonmannen]

825825_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Med det kommande Vista blir det standard. Kan se ut som på bifogad bild. Lite stora ikoner bara. :)

Usch, nä, något sådan skrymmande vill jag inte ha. En enkel toolbar enligt bifogad bild

 

 

[bild bifogad 2006-04-21 19:25:53 av Anjuna Moon]

825827_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon skrev:

 

Usch, nä, något sådan skrymmande vill jag inte ha. En enkel toolbar enligt bifogad bild

Lite för små ikoner för mina gamla ögon, men det påminner om Office-genvägarna (där jag valt stora ikoner) jag har på en annan PC.

Vad gäller Vistas sidebar och ikonstorlek, så ska det gå att ändra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast jag förstår inte varför man inte vill ha paperskorgen direktåtkomlig

 

Vet man vad man håller på med tycker jag papperskorgen är överflödig.

Hos mig är den helt avstängd, tycker om att kunna radera en fil genom att bara trycka på delete och bekräfta, istället för att behöva ta bort en gång till sen genom att tömma papperskorgen.

 

Och skulle man till äventyrs göra något misstag finns ju massor av program som återställer raderade filer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Tack för alla svar. Jag högerklickade på skrivbordet. Tog "Ordna ikoner efter" som avbockade "visa skrivbordsikoner" :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, nä, något sådan skrymmande vill jag inte ha. En enkel toolbar enligt bifogad bild

Riktigt snyggt...något promgra DU skulle vilja tala om vad det heter, ska genast skaffa det isf...snyggt, fräscht, enkelt & stilrent...:thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Riktigt snyggt...något promgra DU skulle vilja tala om vad det heter, ska genast skaffa det isf...snyggt, fräscht, enkelt & stilrent...

Menar du min? Det är bara en toolbar. Högerklicka i aktivitetsfältet och välj Toolbars->New Toolbar. Välj den mapp med genvägar, vars ikoner du vill lista. Nu ligger en ny toolbar därner. Högerklicka på den och dra den till vänster del av skärmen (du märker när den markerar att den är klistrad på vänster kant).

Högerklicka nu på din toolbar och

- markera Always on top samt View->Small icons

- avmarkera Auto-Hide, Show Text och Show Title

- avmarkera Show text

 

Justera slutligen bredden på fältet så att det får den storlek du vill ha.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du min?

Absolut menade jag Din...jag bugar & bockar...trodde faktiskt att det var ett externt program men okej...jag bugar & bockar...ska ordna det...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...