Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Populärast spel


Admini

Rekommendera Poster

Hej

Vilket eller vilka spel är populärast just nu?

Vad spelar du själv?

Alla förslag är välkomna!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Elder Scrolls IV: Oblivion toppar nog listorna just nu.

 

Själv spelar jag:

 

Ja, just det.

 

Oblivion på min xbox 360 :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

F.E.A.R var väl rätt hett för några månader sedan. Själv kör jag f.n The Godfather och nya Commandos (väntar ivrigt på Desperados 2 som kommer snart).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det finns för PC.

 

Det är ett rollspel typ. Man springer runt i en stor värld och gör lite vad man vill, men det finns uppdrag att lösa och sen kan man satsa på att bli ledare av lite olika gillen. Det finns gillen för typ krigare, trollkarlar osv.

 

Eller så kan man springa runt och bara utforska världen som man vill.

 

Det enda dåliga är väl att systemkraven för PC är extremt höga. Men det behövs nog eftersom spelet är så klockrent snyggt ;)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DanielForPresident

Sjulle tippa att WoW ligger ganska bra till. Många sportspel går också väldigt bra tror jag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja man kan väl se det som GTA kanske, förutsatt att du klär alla i rustningar och ger dem svärd och att allting händer i medeltiden :)

 

Annars så är koncepten rätt lika.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Som Grand Theft Auto?

Är Godfather typ likadan?

 

Japp, Godfather har snott mycket från GTA3 (och självklart även från Mafia), det gjorde mig ganska besviken.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör Mechwarrior Mercenaries,det är ett FPS spel,man är legosoldat

och slåss för den som betalar bäst.Man sitter i en stridsrobot,och när

man tjänat tillräckligt med pengar kan man köpa bättre vapen och

större robotar,och även sälja vapen och robotar,och anställa andra

legosoldater s.k lancemates,grafiken är väldigt bra,och ljudet också.

Jag tycker att spelkänslan också är bra.

 

 

Brynäsarn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man ska döma av försäljningen (antar att det är i USA) är de här spelen mest populära:

http://pc.ign.com/articles/702/702000p1.html

 

Jag håller mig borta från Oblivion pga att min dator inte är tillräckligt bra, så då får det vara. Helst ska man ju köra både med HDR och AA, som på Xbox 360... :-) Istället pysslar jag från och till med spel nr 7 på den här listan, som ju legat på topplistorna ända sedan det kom, dvs Battlefield 2. Lite besviken på de nya banorna i Euroforce är jag dock, hade förväntat mig mer av officiella banor, de var inte värda priset på 10 Euro.

 

Dessutom plockade jag nu i påskas fram några äldre spel ur gömmorna för att spela klart dem. och det var klassikerna Splinter Cell: Pandora Tomorrow och No one lives forever 2...

 

/m

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
och det var klassikerna Splinter Cell: Pandora Tomorrow och No one lives forever 2...

Ah, två storfavoriter =)

 

NOLF2 är för övrigt det mest underhållande spel jag spelat tror jag, mycket skön stämning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stålis skrev:

Helst ska man ju köra både med HDR och AA, som på Xbox 360... :-)

 

Oblivion är det enda jag har lirat sen det släpptes. :) Kring 60 timmar hittils enligt sparfilerna. Men apropå HDR+AA ska det finnas en Ati-patch för det, men man bör nog inte ha så mkt sämre än ett X1800XT i så fall. Spelet är grymt krävande och fick ju mig att uppgradera mitt 6800U till 7900GT (det extremt bra priset gjorde att det inte blev X1800XT i stället, men nu får jag å andra sidan nöja mig med HDR utan AA).

http://www.tomshardware.se/nyheter/news.php?date=1144446449

 

Tycker förresten inte att Oblivion liknar så många andra spel värst mkt, förutom företrädaren Morrowind förstås...

 

Håller med dig Anjuna Moon, två klassiker. Och humorn i NOLF är grymt bra... den är så idiotisk att man bara måste skratta mellan varven. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, man MÅSTE inte ha både HDR och AA påslaget samtidigt :) Oblivion på en högspecad PC blir nog snyggt ändå. Snyggare än på 360 på allra högsta inställningarna, även utan AA+HDR pga de uppenbart bättre upplösningarna.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, man MÅSTE inte ha både HDR och AA påslaget samtidigt :)

 

Nej det måste man inte förstås. Folk med Nvidiakort har i praktiken att välja på antingen HDR eller AA, och själv väljer jag HDR. Jag tycker bilden blir så pass vacker med HDR att det är lätt att bortse från avsaknaden av AA. Olika ljussken i spelet blir så starka, och avgränsningarna däremellan så diffusa, att trappstegseffekterna på diagonala linjer gärna "sväljs" av dem.

 

Du har en poäng angående upplösningen. Vad använder en 360 på en teveapparat, är det ens 800x600? Anledningen till varför jag uppgraderade 6800U var för att kunna köra Oblivion i 1280x1024 & HDR mjukt, i 1024x768 & HDR gick det bra, men min TFT är gjord för 1280...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

720p kör xbox 360.

 

Dvs, typ 1024x720 pixlar progressivt scannat.

 

Man kan köra 1980x1080 pixlar interlaced (1080i) oxå men det är bara uppskalad 720p då.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej RN! :-)

 

Har man någon slags löpande tid i Oblivion? När det gäller BF 2 kan man ju kolla på alla möjliga stats, bl a tiden, fast jag upplevde att den registrerade spelade tiden överskred den verkliga tiden. Det var mest uppenbart i början, för då var det helt klart att jag inte hade spelat så mycket som det stod. Möjligtvis tänkte jag mig att det handlade om total inloggad tid på kontot, oavsett om man spelade aktivt eller inte, och att den tiden sedan fördelades proportionellt på de banor som man spelade. Möjligtvis kunde jag komma upp i den tiden om man räknade så, eftersom det första man gör är att logga in på användarkontot. Något mystiskt var det, för på forumen var det fler än jag som reagerade över sättet att räkna tid på. I vilket fall har jag klockat in ca 190 timmar sedan i september!

 

Angående den där patchen med HDR+AA till X1000-serien, läste jag en ganska teknisk intervju med Chuck, programmeraren som gjorde den. Enligt Bethesda skulle det ha fördröjt spelet med flera månader om de hade lagt till det. Chuck började undersöka problemet på fredagen, funderade över helgen hur det skulle kunna göras, och programmerade på måndagen. Enligt honom själv ca 12 timmars effektiv arbetstid... Så teorin i den artikeln var att det skulle vara enbart en Xbox 360-feature. AA fungerar fö endast i spelet, och inte i menyerna.

 

Gamespot testade förresten Oblivion med en dubbelkärnad FX-60, vet inte om det var något sådant du efterlyste?

http://www.gamespot.com/features/6147127/index.html

 

/m

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tiden är total speltid per karaktär i spelet.

 

Så har man flera får man addera totala tiden man spelat dem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Stålis. :)

 

Gamespot testade förresten Oblivion med en dubbelkärnad FX-60, vet inte om det var något sådant du efterlyste?

http://www.gamespot.com/features/6147127/index.html

 

Ja det var det! Hade inte hunnit se det ännu. Poäng för tipset! :) Oblivion kan ju som sagt nyttja dual core. Förmodligen mkt tack vare att det, som jag fattat det, utvecklades parallelt för både 360 och PC.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Call of duty 2 är toppen! det är ju mycket fin o bra grafik, men det är väldigt svårt o klara spelet om man kör på hårda nivån(enligt mig) :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det CoD 2 var kul! Andra bra förstapersonskjutare som släppts relativt nyligen är Quake 4 och F.E.A.R, i synnerhet det senare spelet är väldigt bra.

 

Monolith som ligger bakom det lysande F.E.A.R har ett nytt spel nu, Condemned: Criminal Origins, som jag är nyfiken på:

http://www.gamespot.com/pc/adventure/condemned/index.html

Nån som har lirat det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara demon...

 

Ville testa om det funkade, och det gjorde det faktiskt. Och det var väldigt snyggt. Men på din dator lär det inte var några problem öht!

 

I demon var det en hel del slagsmål med människor som av okänd anledning anföll dig ur mörkret. Och de ger inte upp... Tillhyggena i slagsmålen var brädor, järnrör, yxor etc, så det blir ganska svettigt och slafsigt. Någon pistol och revolver fanns också. Du går runt i ett fallfärdigt hyreshus i halvmörker (eller helmörker) på jakt efter en seriemördare efter att ha undersökt en brottsplats med två lik, oftast med enbart en lampa som enda ljuskälla. Väldigt bra stämning, väldigt bra ljud också. Saker som trillar, steg som hörs.. Potentialen är att den lyckas skrämma mer än Doom 3.

 

Jag läste recensionen på Gamespot, och de klagade på bristen av variation i slagsmålen, och att det blev lite mycket repetition att gå runt i fallfärdiga hus, och det kan jag också relatera till Doom 3, där det ett tag kändes som utfyllnadsnivåer. Men som helhet en hyfsad poäng:

"But when it comes to showcasing just how shockingly up close and personal the act of fighting for your life can get in a game, Condemned has become one to beat...preferably over and over with a lead pipe."

 

Du kan ju läsa recensionen själv, eller köra demon?

http://www.gamespot.com/pc/adventure/condemned/review.html

http://gamershell.com/download_13138.shtml

 

/m

[inlägget ändrat 2006-04-19 19:12:24 av Stålis]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...