Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Klona stora diskar?

Mr. Datafix

Recommended Posts

Mr. Datafix

Hej,

Någon som har ett tips på hur man ska gå tillväga för att på ett bekvämt sätt klona stora hårddiskar (NTFS-partitioner) över 160GB?

Ghost klarar väl inte detta?

Skapa en image som går att lägga tillbaka på ny hårddisk?

Förslag på mjukvara och tillvägagångssätt mottages tacksamt.

Bertil

Mr. Datafix

Ok,

har du använt detta program så du vet lite mer om handhavandet?

En kompletterande fråga/förtydligande, jag vill inte installera programmet på den disk som ska klonas.

Jag vill skapa flera kopior av en masterdisk. Tidigare var Ghost bra då det gick att boota på diskett och starta en kloning.

Om jag installerar och kör programmet från en XP-installation på C: volymen (systemvolymen) kan jag då klona från t.ex. en E: disk till en F: disk?

Jo vi har använt oss av både enterprise versionen och "WS".

Och nä du behöver inte installera programet på datorn. Du måste dock välja att göra en skiva som är bootbar (en liten linx dist) på så sätt får du ett antal val att grejja med. Sen är det bara att lägga filen via usb/nät/ansluten disk osv . eller vad helst du vill. Jag anser att i större miljöer är detta app betydligt mer kompitent än tex ghost.

Eftesom du verkar jobba i en miljö som du vill göra ett flertal kopior så är det bara att utgå från grunddatorn. Vidare så kan du då med fördel välja corp versionen med ett antal agenter.

//johan

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...