Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Pinnacle pctv 110i med Windows XP MCE 2005


Banito Chabo

Rekommendera Poster

Banito Chabo

Hej

 

Jag har en compaq Evo, har gjort om den till Windows Xp media center edition 2005. Jag köpte en tv kort Pinnacle pctv 110i.

Först hittade Media center inte mitt kort, jag fick ett medelande om att den inte hittar tv kortet och att jag måste installera drivrutinerna till kortet. Jag gick in på pinnacles hemsida och fick tag i drivrutinerna, jag installerade de och så hittade media center mitt kort. Jag gick in på TV o där ställde jag in tv inställningarna hittade kanaler, bestämde upplösning o kvalite på bilden, nu när jag sökt o hittat kanaler, så går jag in på Live Tv. Då kommer den lilla cirkeln som snurrar runt på media center mitt på skärmen, sedan får jag ljud från kanalen men INGEN bild. Datorn hänger sig och jag kan inget göra, inte ens CTRL+ALT+DEL. Cirkeln bara snurrar i timmar men ingen bild. Kan någon hjälpa mig? det skulle vara GULD VÄRT.

 

OBS

Allt annat i media center fungerar korrekt, alltså när jag tittar på dvd filmer eller lyssnar på musik eller bilder, allt funkar.

 

Hjälp någon???

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som en första felsökningsåtgärd så tycker jag att du skall installera programvaran som medföljde kortet.

 

-nisse

Ambivalent?

Well, yes and no.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Banito Chabo

Hej NWM!

 

Pinnacle pctv 110i fungerar korekt med den programvara som följde med själva kortet. Det har jag provat och allt funkar perfekt. Men det är Windows media center edition som jag har problem med, när jag ska titta på Live Tv, så är det bara ljud som dyker upp, den där cirkeln fortsätter att bara snurra.. datorn hänger sig där.

Jag har gjort alla uppdateringar på microsoft´s hemsida, framenetwork 1.1

Rollup 2 och hela kittet... men det fungerar inte..

Kan någon hjälpa mig jag håller på att bli galen, jag har försökt med så många grejjer... har någon något förslag???

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...