Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ETHERNET ATTACK?


fenderbender

Rekommendera Poster

fenderbender

Testar brandväggen Outpost Firewall just nu. Det har fungerat mycket bra och dessutom är det ett snyggt program som smälter bra in i resten av xp. Men nyligen när jag skulle starta DC++ dök det upp en liten ruta där det stod följande:

 

----

Ethernet Attack

 

Host tampers its IP adresses

 

Attacker's MAC xx-xx-xx-xx-xx-xx (står självklart siffror etc.)

Attacker's IP xx-xxx-xxx-xx (samma här)

----

 

Efter det stryps min internetuppkoppling och jag får vänta ca fem minuter innan jag kommer ut på nätet igen. I programmet kollar jag loggen, och där hittar jag mängder av rader som säger:

 

---

00:02:51 dcplusplus.exe IN REFUSED UDP xx.227.xx.214 1913 Blocked by Ethernet attack detector

---

vad är detta?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo jag får ett liknande attack som heter något med "MS RPC Remote..."

det händer att man förlorar uppkopplingen i ca 1-5 min.

du råkar nog ut för att antivirus programmet blockar dc

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fenderbender

Det är ingenting som blockar DC, jag hinner söka på 2-3 saker osv. så det är inga problem. Men efter någon minut så dyker den där rutan upp och vips står jag utan uppkoppling. Jag får då avaktivera och aktivera nätverkskortet 2-3 ggr, tillslut hittar den en uppkoppling igen. Vad kan detta vara? Jag vill gärna fortsätta köra Outpost men fortsätter detta går det ju inte!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, men det är nog så att brandväggen Outpost blockerar inkomande anslutningar som går via Ethernet Tcp. Men du får nog söka svar hos någon som har mer kunskap kring det här.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis samma problem som du.

Det gör mig vansinnig.

 

Vore hemskt tacksam för svar om någon människa därute sitter med lite tips på hur man fixar det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Dubbelklicka på Outpost firewall (frågetecknet längst ner till höger i listen på skrivbordet). Ett fönster med inställningar öppnas. Högerklicka på Attack Detection och välj properties. Avmarkera bocken vid: Block intruder for... Klart!

 

[bild bifogad 2006-05-15 13:44:09 av Strigge]

832146_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
fenderbender

Det räcker inte att bocka ur den, du måste gå under fliken "Ethernet" och bocka ur Block Intruder When He Spoofs..

[inlägget ändrat 2006-05-31 23:41:41 av Zdravkovic]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...