Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fråga om RAMBUS - kompabilitet mellan olika standarder


IDGer

Rekommendera Poster

Jag har några RAMBUS / RDRAM av slag PC711 (PC700?) som jag känner mig lite osäker på. Kan jag sätta dessa på ett moderkort som kör PC600 eller ett som kör PC800, eller går det inte?

 

Undrar också hur vanligt det är att RDRAM-moderkort som kör PC600, PC711 resp. PC800 accepterar enstaka minnen tillsammans med dummy? Egentligen ska de ju sitta parvis men jag har hört att det ska gå med enstaka minnen ibland.

 

Fråga 3: om jag har ett Samsung PC600-53 och ett NEC PC600-53, kan jag då montera dem parvis och förvänta mig att det fungerar eller måste det vara exakt identiska kort?

 

Har några rambus-minnen av olika slag över om någon är intresserad av att handla.

 

Tack för hjälpen!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan jag sätta dessa på ett moderkort som kör PC600 eller ett som kör PC800, eller går det inte?

Som PC600 bör det inte bli några problem. Jag skulle prova dem även på ett kort som kör PC800. Jag körde själv ett par PC800 som PC1200 och det funkade utmärkt.

 

 

accepterar enstaka minnen tillsammans med dummy?

Har jag

mycket
svårt att tro.

 

om jag har ett Samsung PC600-53 och ett NEC PC600-53, kan jag då montera dem parvis och förvänta mig att det fungerar

Förvänta dig kanske du inte skall, men du kan hoppas då det brukar fungera.

 

Har några rambus-minnen av olika slag över om någon är intresserad av att handla.

Nej tack, jag är så glad att jag inte har några burkar kvar som kräver RDRAM:) Men du sitter på en liten förmögenhet om de är 800 eller snabbare.

 

-nisse

Ambivalent?

Well, yes and no.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NoiseKiller

Flyttas till Processorer, moderkort & minnen.

 

| Noisekiller |

Moderator Hårdvara - övrigt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...