Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
brorsan

Mysko med ICQ-lösenord

Rekommendera Poster

För länge sen satte jag ett 10 bokstäver långt lösenord på mitt ICQ-konto, tror det var när det fortfarande gick att ändra lösen med Miranda-icq. Jag använder Miranda som ICQ-klient i windows.

I alla fall så tänkte jag köra lite linux som desktop-OS och jag körde igång gaim (icq-klient i Linux) och skrev in mina uppgifter och fick meddelandet att lösenordet var felaktigt (provade även att bara skriva dom 8 första bokstäverna i mitt lösenord). Jag provade då att köra igång icq2go och samma sak där, "fel lösenord", provade både med alla 10 bokstäverna och dom 8 första bokstäverna.

Jag gick tillbaks till windows och installerade icq's orginal-klient för att försöka ändra på lösenordet men här gick det inte att skriva mer än 8 bokstäver i inloggningsrutan vilket gjorde att jag inte kunde logga in med med denna klient heller.

Så nu sitter jag här med ett ICQ-konto som endast går att använda med miranda. Nån som har nåt tips på hur jag ska kunna ändra lösenordet till ett kortare som fungerar i alla klienter?

Och ja, jag är säker på att skriver lätt lösen, läste t.om. ur lösenordet ur mirandas databas för att vara säker :(

/brorsan

http://www.brorsan.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...