Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
stivootheman

FEL på lysröret????

Rekommendera Poster

stivootheman

Alltså det verkar som min lcd digital 19 tum e trasig, tänk er att halva skärmen eller överesta delen e mörkare än nederesta delen, skall det vara så eller vad? detta märker jag när ja tex. kollar på internet explorer fältet där uppe o sen start meny osv.. så ser den nederesta delen ljusare ut.. HJÄLP NGN !!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Stefan Eklinder

Låter som ett garantiärende om du har garanti kvar?!

Har du kollat drivrutinerna till skärmen?

...min såg ut som en kass fotostatkopia innan jag installerade de korrekta drivrutinerna. Nedersta delen på skärmen var ljusare än översta t ex.

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

- Steven Wright

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
stivootheman

det verkar som om ja ändrar vinkel på skärmen så blir det bättre, förstår du hur ja menar om ja har den jätter högt upp o sen snett upp¨åt så blir d mörkare, så tror kanske inte d e något fel?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mr Andersson

"Lysrören" i en TFT-skärm har en begränsad livslängd. Är det inom garantitiden, utnyttja det. Annars - köp ny skärm. Det är inte värt pengarna att laga den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Stefan Eklinder
stivootheman skrev:

det verkar som om ja ändrar vinkel på skärmen så blir det bättre, förstår du hur ja menar om ja har den jätter högt upp o sen snett upp¨åt så blir d mörkare, så tror kanske inte d e något fel?

Jag förstår hur du menar. Det är ju olika betrakningsvinklar på olika paneler. Finns ju tn - och ips-paneler. Någon tror jag blir ljusrosa om man kollar skärmen snett uppeifrån när skärmen visar en vit bild.

Att någon blir mörkare har jag inte hört talas om.

---

- Steven Wright

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
stivootheman

har haft den i 2veckor? men verkar det som om d e fel tycker du?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Stefan Eklinder
stivootheman skrev:

har haft den i 2veckor? men verkar det som om d e fel tycker du?

Ja, om det var min skärm så skulle jag kontakta återförsäljaren och fråga om "felet". Samsung tar ju tillbaka sina skärmar också får man en utbytesskärm.

Säkert andra tillverkare som gör samma sak. Hör efter!

---

- Steven Wright

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mr Andersson

Har den varit så hela tiden? Jag hade tagit ett snack med säljaren och fått honom att byta den åt dig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
stivootheman

Ja hela tiden asså köpte den från dell..

men grejen e bara om ja höjer skärmen asså själva skärmen så blir d mörkare.. kan väl inte vara fel??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Anjuna Moon
men grejen e bara om ja höjer skärmen asså själva skärmen så blir d mörkare.. kan väl inte vara fel??

Nä, det är ju inget fel. LCD-displayer har ju en rätt begränsad insynsvinkel (eller vad man nu skall kalla det) och höjer du den för mycket så påverkas ju vinkel du ser på den. Se helst till att du har den justerad så att du se på den i 90 graders vinkel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mr Andersson

Moderna skärmar skiftar väldigt lite i färg och ljus beroende på höjd, vinkel och annat. Om det skiftar väldigt mycket, så tror jag skärmen är kass.

Bara en fråga, du råkar inte ha glasögon, såna där som "automatiskt" ställer in sig efter ljus och mörker? Eller på annat sätt är polariserande?

Anledningen att jag frågar, är att TFT/LCD-skärmar bygger på polariserat ljus och har man glasögon med polariserande funktion (tex solglasögon) så kommer man i vissa vinklar inte se nånting av skärmen, medan andra vinklar fungerar hur bra som helst.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
stivootheman

Nej har inga glasögon alltså, känns som ja måste ha lcdn väldigt lågt ner för d ska bli bra bild... men finns d inget sett o ta reda på om d verkligen e fel?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
stivootheman

vet du hur man tar reda på om d e fel då? alltså.. har du ngn mejl elelr så kan skicka över screenshots ??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...