Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

FEL på lysröret????


stivootheman

Rekommendera Poster

stivootheman

Alltså det verkar som min lcd digital 19 tum e trasig, tänk er att halva skärmen eller överesta delen e mörkare än nederesta delen, skall det vara så eller vad? detta märker jag när ja tex. kollar på internet explorer fältet där uppe o sen start meny osv.. så ser den nederesta delen ljusare ut.. HJÄLP NGN !!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Låter som ett garantiärende om du har garanti kvar?!

 

Har du kollat drivrutinerna till skärmen?

...min såg ut som en kass fotostatkopia innan jag installerade de korrekta drivrutinerna. Nedersta delen på skärmen var ljusare än översta t ex.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stivootheman

det verkar som om ja ändrar vinkel på skärmen så blir det bättre, förstår du hur ja menar om ja har den jätter högt upp o sen snett upp¨åt så blir d mörkare, så tror kanske inte d e något fel?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

"Lysrören" i en TFT-skärm har en begränsad livslängd. Är det inom garantitiden, utnyttja det. Annars - köp ny skärm. Det är inte värt pengarna att laga den.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
stivootheman skrev:

det verkar som om ja ändrar vinkel på skärmen så blir det bättre, förstår du hur ja menar om ja har den jätter högt upp o sen snett upp¨åt så blir d mörkare, så tror kanske inte d e något fel?

 

Jag förstår hur du menar. Det är ju olika betrakningsvinklar på olika paneler. Finns ju tn - och ips-paneler. Någon tror jag blir ljusrosa om man kollar skärmen snett uppeifrån när skärmen visar en vit bild.

 

Att någon blir mörkare har jag inte hört talas om.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
stivootheman skrev:

har haft den i 2veckor? men verkar det som om d e fel tycker du?

 

Ja, om det var min skärm så skulle jag kontakta återförsäljaren och fråga om "felet". Samsung tar ju tillbaka sina skärmar också får man en utbytesskärm.

 

Säkert andra tillverkare som gör samma sak. Hör efter!

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Har den varit så hela tiden? Jag hade tagit ett snack med säljaren och fått honom att byta den åt dig.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stivootheman

Ja hela tiden asså köpte den från dell..

 

men grejen e bara om ja höjer skärmen asså själva skärmen så blir d mörkare.. kan väl inte vara fel??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
men grejen e bara om ja höjer skärmen asså själva skärmen så blir d mörkare.. kan väl inte vara fel??

Nä, det är ju inget fel. LCD-displayer har ju en rätt begränsad insynsvinkel (eller vad man nu skall kalla det) och höjer du den för mycket så påverkas ju vinkel du ser på den. Se helst till att du har den justerad så att du se på den i 90 graders vinkel

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Moderna skärmar skiftar väldigt lite i färg och ljus beroende på höjd, vinkel och annat. Om det skiftar väldigt mycket, så tror jag skärmen är kass.

 

Bara en fråga, du råkar inte ha glasögon, såna där som "automatiskt" ställer in sig efter ljus och mörker? Eller på annat sätt är polariserande?

 

Anledningen att jag frågar, är att TFT/LCD-skärmar bygger på polariserat ljus och har man glasögon med polariserande funktion (tex solglasögon) så kommer man i vissa vinklar inte se nånting av skärmen, medan andra vinklar fungerar hur bra som helst.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stivootheman

Nej har inga glasögon alltså, känns som ja måste ha lcdn väldigt lågt ner för d ska bli bra bild... men finns d inget sett o ta reda på om d verkligen e fel?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stivootheman

vet du hur man tar reda på om d e fel då? alltså.. har du ngn mejl elelr så kan skicka över screenshots ??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...