Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Allt borta...


William Johansson

Rekommendera Poster

William Johansson

Hejsan

Är smått desperat nu... ska försöka förklara vad som hänt.

 

Jag har köpt en ny mobil så skulle jag intsallera drivrutener etc. så jag kan föra över filer från mobil och vice versa. Dock när allt blivit installerat står det att jag ska starta om datorn för att det ska funka. Så gör jag det.

 

När jag sedan tittar i 3e hårddisken ser jag att allt är borta (ca 100GB försvunnet).

 

Det går inte att göra en systemåterställning (vetej varför) eftersom det går bara att få in de tidpunker då olyckan skedde...

 

Hjälp... :P

Kan det vara nå virus? (har gjort virusscan dock hittade inget)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte att göra en systemåterställning (vetej varför) eftersom det går bara att få in de tidpunker då olyckan skedde...

 

Är det inte den tidpunkten du skall återställa till då? Systemåterställningspunkter skapas väl i sådant syfte, när man gör förändringar i inställningar och hårdvara.

 

Systemåterställning är en komponent i Windows XP Home Edition som du kan använda för att återställa din dator till ett tidigare tillstånd om ett problem uppstår, utan att förlora personliga filer (som till exempel Microsoft Word-dokument, webbsökningshistorik, ritningar, favoriter eller e-post). Systemåterställning övervakar ändringar i systemet och vissa programfiler samt skapar automatiskt återställningspunkter som är lätta att identifiera. Med dessa återställningspunkter har du möjlighet att återställa systemet till en tidigare tidpunkt. De skapas dagligen samt när viktiga systemhändelser sker (t.ex. vid installation av ett program eller en drivrutin). Du kan även skapa och namnge dina egna återställningspunkter när som helst.

 

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

[inlägget ändrat 2006-04-16 10:18:50 av Datamilla]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

William Johansson

Naj det går bara att systemåterställa till en tid efter skadan redan vad skedd :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag sedan tittar i 3e hårddisken ser jag att allt är borta (ca 100GB försvunnet).

 

Ser du att de är borta helt även om du tar egenskaper på disken i den här datorn stämmer det lediga utrymmet?

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...