Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte installera msn messenger 7.5


ComputerDevil

Rekommendera Poster

ComputerDevil

Det började med att jag skulle installera om msn messenger, och just innan installationen var klar så låste sig datorn och startade om. Efter omstart försökte jag på nytt men... Windows installer förbereder installationen... och sen får jag upp en ruta[se bild]. Kan inte heller avinstallera den versionen som ligger på datorn. Vad göra?

 

 

/ComputerDevil

 

[bild bifogad 2006-04-15 15:23:36 av ComputerDevil]

823906_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittat på ett annat forum

http://forums.microsoft.com/MSDN/ShowPost.aspx?PostID=186911&SiteID=1

 

problem solved! i emailed msn support and they told me to use the windows clean up utility to remove msn messenger from the windows installer database, then reinstall msn messenger... and it worked! i had also found this solution on the web, but wanted to check it was ok to do it, i didnt want to end up without msn at all

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ComputerDevil

Ja det gick ju bra att ta bort msn med programmet, och det gick fint att installera msn pånytt. Men... nu krashar datorn varje gång jag startar msn messenger. Var kan problemet nu vara?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
ComputerDevil skrev:

Ja det gick ju bra att ta bort msn med programmet, och det gick fint att installera msn pånytt. Men... nu krashar datorn varje gång jag startar msn messenger. Var kan problemet nu vara?

 

Checka loggboken i XP under Prestanda & underhåll/Administrationsverktyg. Brukar ge bra vägledning. Du kan leta upp "Application hang" eller liknande vid den tidpunkt då kraschen skedde. Ska stå under program eller system i loggen.

 

Känner på mig att det kan vara någon dll-fil som strular. Brukar handla om det.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ComputerDevil
Checka loggboken i XP under Prestanda & underhåll/Administrationsverktyg. Brukar ge bra vägledning. Du kan leta upp "Application hang" eller liknande vid den tidpunkt då kraschen skedde. Ska stå under program eller system i loggen.

 

Känner på mig att det kan vara någon dll-fil som strular. Brukar handla om det.

 

Nu krashade datorn när jag körde "Registry mechanic". Det har den inte gjort före strulet med msn messenger. Jag kollade upp loggboken för tidpunkten och fick detta programfel tidpunkt 00:37:44:

 

En tidsgräns överskreds när programmet väntade på att insamlingsfunktionen för prestandadata, PerfProc, i biblioteket C:\WINDOWS\system32\perfproc.dll, skulle slutföras. Ett problem kan ha uppstått med den utvidgbara räknaren eller tjänsten som den samlar in data från. Eller så var systemet upptaget när anropet gjordes.

 

 

eller så var det kanske detta systemfel tidpunkt 00:37:55:

 

 

Felkod 1000008e, parameter1 c0000005, parameter2 805a8762, parameter3 f0e09950, parameter4 00000000.

 

 

 

Är detta nånting att gå på?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett vanligt fel som orsakar konstigheter i just MSN är att klockan och datumet står fel i datorn. Det borde inte krascha datorn men...man vet aldrig.

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...