Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Avance AC97 Audio


Bam Bam

Rekommendera Poster

Hej hej!

Idag skulle jag installera en ny drivrutin till mitt Avance AC97 Audio ljudkort. När jag väl gjort det så startade jag om datorn och då var ljudet borta. Jag gick in i enhetshanteraren och där står det "C-Media AC97 Audio Device" med ett utropstecken i en gul cirkel. Jag försökte göra som felsökaren sa men då fick jag bara upp samma sak igen. Jag har ingen aning om vilket moderkort jag har och jag skulle bli jättetacksam för svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Robert_Haglund

Har samma problem på men bärbar Fujitsu-siemens.

 

Det jag gjorde var att återställa den tidigare drivrutinen.

 

Från enhetshanteraren dubbelklicka på "C-Media AC97 Audio Device"

 

Välj "Drivrutin" fliken

 

Klicka på "Återställ tidigare drivrutin" osv

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är en ACER-dator av någon form du har så gör du rätt i att leta på deras hemsida. Stötte på samma problem på just en ACER, gick endast att lösa genom ACER's egen hemsida och deras drivrutiner. Inga andra fungerade.

 

MVH,

 

J

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är en ACER-dator av någon form du har så gör du rätt i att leta på deras hemsida. Stötte på samma problem på just en ACER, gick endast att lösa genom ACER's egen hemsida och deras drivrutiner. Inga andra fungerade.

 

MVH,

 

J

Det brukar vara så att om man har en sk "märkes dator" så skall man kolla på websidan för resp. märke efter nya drivrutiner.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag skulle jag installera en ny drivrutin till mitt Avance AC97 Audio ljudkort.

 

Jag förstår dig som att ljudet fungerade innan du bytte drivrutin, då kan du väl i enhetshanteraren välja att "lägga tillbaka" den tidigare drivrutinen som fungerade alternativt använda systemåterställning och välja en tidpunkt då ljudet fungerade.

 

-nisse

Ambivalent?

Well, yes and no.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

jag har likadant ljudkort, men med ett annat problem... jag har ingen bas!!!

 

drivrutin 5.10.0.3650

 

hjälper det att köpa ett externt ljudkort??? och nya högtalare som ska ha bas?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...