Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Porten blockerad på telestationen


Gangsingen

Rekommendera Poster

Här följer en ganska lång berättelse, och den är 100% sann.

 

Lite fakta:

 

Fram till Maj-05 bodde jag på adress A, hade sprays adsl.

 

Flyttade till adress B, och har inte haft internet där alls.

 

Oktober 2005

 

Jag får av en kompis reda på att Universal telecom erbjuder en billig 8Mbit uppkoppling. Kollar upp mitt telefonnummer med dem och det ska gå bra att få ADSL 8Mbit genom dem.

 

Jag flyttar över min fasta telefoni till UVTC, samt beställer ADSL hos dem.

 

Tre dagar senare kommer jag på att jag inte kommer att ha något behov av internet förrän efter nyår, tar därmed tillbaka min beställning.

 

Fasta telefonin flyttas till UVTC och funkar klockrent.

 

Januari 2006

 

Lägger in en beställning på ADSL hos UVTC. Några dagar senare får jag ett bekräftelsebrev med IP osv. Allt verkar vara i sin ordning.

 

Februari 2006

 

Har ej fått mitt internet inkopplat, ringer kundtjänst och frågar hur det går. "Det ska bara kopplas in på din telestation, sedan fungerar det".

 

Mars 2006

 

Ringer tillbaka till UVTC eftersom jag inte fått igång uppkopplingen ännu. Då är beskedet att min plats på telestationen blockeras av en annan operatör. På frågan om vilken operatör det är så är svaret att det ej får lämnas ut.

 

Ringer Spray och kollar med dem att de kopplat ur mej på stationen, och det är fixat. Ringer Telia, och de kan se att min port är blockerad, och att den blockeringen påbörjades i slutet på Oktober 2005. (!)

 

Ringer återigen till UVTC, och de ger fortfarande samma besked, "du är blockerad av en anna operatör".

 

Ringer Telia igen och efter mycket tjat säger hon på kundtjänst att "Det som står på ditt nummer är Teracom, inget annat". Surfar in på Teracoms hemsida, och där finns ju Universal som en ADSL-leverantör.

 

April 2006

 

Ringer återigen till UVTC och upplyser killen på kundtjänst om att jag lyckats snoka reda på att det måste vara Universal som genom teracom blockerar min port. Killen blir ganska snart vred och frågar varför jag ringer kujndtjänst när jag redan vet allt. På frågan vad jag ska göra kan han inte svara. Ber att få prata med hans chef, och ger dem mitt telefonnummer så chefen kan ringa upp mej.

 

Tre dagar har gått, inget samtal har jag fått. Vad skulle DU göra i mitt ställe?

 

PS. Har varit i kontakt med Tele2, Spray, Glocalnet och Telia. Alla svarar samma sak, att min port är blockerad av en annan operatör. DS

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Jag förstår inte vad Teracom har med saken att göra, men jag har säkert missat nåt.

 

Prata med Skanova, be dem att ta reda på vem som har abonnerat på din linje. Naturligtvis har du rätt att få veta vem som levererar tjänster på en linje som DU hyr (betalar).

 

Troligtvis rör det sig om en icke registrerad bortkoppling, dvs Skanova har glömt att registrerar att Spray inte längre finns på din linje.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Terracom levererar ADSL åt Universal Telecom.

 

Gangsingen beställde ju först ADSL av Universal men avbokade sedan, verkar som om Terracom då glömde att avboka porten.

 

Låter som något Universal och terracom ska lösa sinsemellan och inget som Skanova får eller kan göra något åt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...