Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Formatera om dator med Recovery CD

Sanitarium

Recommended Posts

Hej

Hur gör jag om jag vill formatera om datorn med en Recovery CD? Jag fick ingen XP-skiva med datorn och har heller inga cd-nycklar eller dylikt (vad jag vet). Behövde inte slå in något när jag startade datorn första gången.

Min fråga till er är nu: Hur gör jag för att formatera om datorn? Det låg en Recovery CD och en System CD på hårddisken, dom har jag bränt ner på skivor.

Sen vid formateringen, är det möjligt att på något sätt spara en mapp med ca 50 GB olika filer?

Stefan Eklinder
Min fråga till er är nu: Hur gör jag för att formatera om datorn? Det låg en Recovery CD och en System CD på hårddisken, dom har jag bränt ner på skivor.

Säkert är det återställningspartitionen som du "knyckte" och lade på CD, men det är tveksamt om du lyckats få den CD:n bootbar.

Det brukar vara en F-tangent man ska trycka ned under uppstart och då komma till datortillverkarens återställningsdel på hårddisken. Där får man välja mellan XP:s inbyggda systemåterställning eller klicka vidare och köra racet, och då blåsa om hela datorn från början.

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

- Steven Wright

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...