Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Carellen

Datorn startar om

Rekommendera Poster

Carellen

Min dator startar om ibland när jag kör media program som t ex. powerdvd, winamp, windows media player osv. jag fixade någon inställning (kommer inte ihåg hur) då kom det upp en blå skärm innan datorn startade om där det stod IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL och en massa sifror och något om dumpning av fysiskt minne eller liknande. jag har kollat på en massa forum för att se om någon har samma problem och det finns en hel del. men jag har testat allt dom har testat och inget funkar, sen har jag fått höra att det kan vara RAM-minnet

men datorn hade samma problem när jag fick den (köpte den där de bygger sina datorer själva) lämnade in datorn där och de fixade problemet, och det funkade jättebra tills jag fick för mig att formatera om hårddisken för att få bort alt skit från datorn. installerade om allt och det funkade...trodde jag iaf, problemet uppstod igen. så antingen är det någon intsällning de gjorde på affären eller så t jag inte vad..

tacksam för hjälp

/malin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Loverman

Jag har haft exakt samma problem, jag lyckades felsöka och lösa problemet genom att göra följande saker:

- Uppgradera till senaste Ljudkortsdrivarna (Viktigt!)

- Installera Chipsetdrivarna på moderkortet (finns på moderkorts-cd brukar heta typ via 4 in 1) (Viktigt!)

- Uppgradera Videokorts drivarna

Efter dessa 3 saker så har jag inte fått något mer problem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Carellen

Tack för hjälpen, det funkade, äntligen slipper man det där problemet :) tack så jättemycket

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...