Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

porr mail


Lars Forsberg

Rekommendera Poster

Lars Forsberg

Vad ska man göra med någon idiot som med olika bokstavskominationer sänder mail till mig. Jag har under ca 3 månader fåttt över 200 mail

Så less

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Be honom sluta med det på ett vänligt sätt.

 

Om han inte gör det, så kan du alltid prova med Abuseanmälan. Tror inte det hjälper, men kanske avskräcker honom från att fortsätta. Hans uppkoppling är ju som insats. Slutar han inte riskerar han bli av med uppkopplingen.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Be honom sluta med det på ett vänligt sätt.

"någon idiot som med olika bokstavskominationer" låter som porrspam tycker jag. Isåfall är det ingen större idé (snarare dumt) att svara, bättre att skaffa en mailleverantör med spamfilter (eller ett lokalt), porrspam brukar vara rätt lätta att automatplocka.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

är det typ mail med adresser som dfajfklj@siemens.co.uk?

 

Jag har (haft) problem med det, det är alltid nya domäner (andra företags domäner) men ip-numrena är alltid olika o har ingen koppling till de företagen (har kollat upp flertalet ggr).

Mailet består av gif-bild där all text finns...

 

Min lösning vart att sätta igång greylistning på min mail-server o genast blev jag av med dem.

Visserligen om jag kollar i smtp-loggen på ingående trafik så ser jag ett antal försök sker dagligen till mina användare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...