Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Squeezebox3 och Netgear kryptering


TVC15

Rekommendera Poster

Aarrgh - har just fått min Squeezebox3 - fantastisk liten sak som streamar mp3, wma, internetradio och den suveräna tjänsten pandora.com (gör din egen radiostation med bara bra låtar) till en HiFi anläggning, MEN får den inte att fungera med krypteringen på min Netgear WGT634U (802.11g router). Squeezeboxen fungerar som den ska utan kryptering, men då man slår på WEP eller WPA slocknar all kommunikation.

 

Någon som har stött på liknande problem - någon idé om lösning?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen erfarenhet av Squeezebox3 men generellt när WEP / WPA krånglar så är det en god ide att kolla att man har senaste fimware och att skriva in nyckeln i hex. Det är nog sannolikast att du får WEP att fungera.

 

-nisse

Ambivalent?

Well, yes and no.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar, har dock redan senaste firmware både i Squeezeboxen och Netgear routern. Har skrivit WEP nyckeln i hex. Squeezeboxen har också en fast ethernetanslutning. Jag har kopplat en annan trådlös Netgearprodukt - Game Adapter WGE111 till den fasta anslutningen och med Netgear rakt igenom fungerar det, men det känns ju dumt att behöva använda en extern trådlös adapter när det finns en inbyggd.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...