Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Nerladdningsprogram

stivootheman

Recommended Posts

stivootheman

Jag har testat båda programmen och kör me 24 mbit o har en väldigt väldigt låg hastighet, har testa olika soters filer, och har inte brandväg...

väldigt skumt ??

roger_malmö

Tänkte köpa en bättre router men pratade med it killarna på jobbet som sa att det inte alls var säker att det var routern som var problemet det kunde lika gärna vara nätverkskortet...Jag har ingen susning om vad som gör att jag kopplas ner med jämna mellanrum när jag tar hem för mång filer

Gör ett reset med knappen i ryggen på apparaten. Håll den inne ett par sekunder (tror jag, kolla i manualen)

Svar på din tidigare fråga:

Jag köpte en D-Link 4300 Gaming router http://games.dlink.com/products/?pid=370&#DGL-4300 med mycket pynt och goda trådlösa säkerhetsegenskaper. Ca-pris 1400 hos Kjell&Co, 2-300 till på andra ställen.

Jag var inte helt nöjd förrän jag hade tagit hem senaste firmware, men nu gör den det den ska utan minsta prob

Vad gäller nätverkskortteorin, så kan du väl köra TP-test. Är den OK, så hade dina IT-killar fel (vilket jag alltså tror)

http://www.tptest.se/

roger_malmö

Tp testet visar att jag har ca halva den hastighet jag betalar för men beror väl delvis på att jag kör trådlöst ? Något annat får jag inte ut av testet (har ingen kunskap )

stivootheman

vad har du för bredband? BBB el? själv så får ja lite mer än hälften men nånstans där på, det e ju upp till 24 mbit..

Hej!

Det finns en massa fildelningsprogram därute som är gratis. Frågan är vad det är för några filer du är mest intresserad av. Vissa har större sortiment av tex. musik eller filmer medan andra har bredare utbud på program och spel.

Som någon sa här inne så är det sällan som själva programmen ger adware/toolbars/spyware/virus mm utan det är vissa nedladdningsbara filer som ger problem. De ligger bland de äkta filerna för att förvirra användaren och har man otur kan man ladda hem en sån fil. Men det finns olika sätt för att se vad som är en äkta eller falsk fil. Man får helt enkelt vara lite försiktig och efter ett tag lär man sig se vad som är okej och inte.

Många av de dåliga filerna är faktiskt skapade av de stora skiv- och filmbolagen, just för att man ska avskräckas från att ladda ner filmer och musik olagligt (dvs. för att tvinga folket att köpa sina produkter som man har monopoliserat priserna på så att man kan gå med MERA vinst).

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...