Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Sidan kan inte visas

Bertil Bertilson

Recommended Posts

Bertil Bertilson

Problemet för mej har börjat på allvar då jag installerat XP.

Tidigare hade jag win98SE och firefox webbläsare och nästan inga problem med detta. Problemet var att datorn ofta hängde sig i 98ans version och det har blivit mycket bättre nu efter installationen av XP.

Eftersom jag inte känner mej "bekväm" ännu med XP har jag Explorer 6.0 nu som webbläsare med standardinställningarna. Vill inte pilla i inställningarna ännu.

Varje gång jag får upp "sidan kan inte visas" räcker det i 99 fall av 100 att uppdatera för att det skall fungera.

Undrar över en sak till. I firefox var det mycket enkelt att bestämma att nerladdade filer/program hamnade där man önskade. T.ex. skrivbordet.

Hur bestämmer man detta i Explorer/XP.Eftersom jag lagt till många favoriter nu vill jag helst inte gå över till firefox eller bör jag det?

installera Firefox! du får frågan om du vill importera favoriter och inställningar från IE. du kan även lätt importera favoriterna i efterhand.

Varje gång jag får upp "sidan kan inte visas" räcker det i 99 fall av 100 att uppdatera för att det skall fungera.

Internet-alternativ - Allmänt - Inställningar - Ändra högst upp till varje gång sidan besöks eller Varje gång Internet Explorer startas.

I firefox var det mycket enkelt att bestämma att nerladdade filer/program hamnade där man önskade. T.ex. skrivbordet.

Hur bestämmer man detta i Explorer/XP.

Går inte.

OK, men löser firefox mitt problem tror du/ni.

Ja det tror jag.

Standardinställningarna i Internet Explorer är inte särskilt säkra.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...