Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Geforce fel?


stivootheman

Rekommendera Poster

Då är det sannolikt också ett 6800 helt enkelt. Tur att det iaf inte var ett LE som är en nedbantad version av standard-6800.

 

Som du ser här finns det sådana att köpa separat också (antar att ditt redan var förinstallerat i din Dell)...

http://surl.se/awmz

 

Här finns, om du är nyfiken, ett jämförande test där bl a 6800 128MB finns med:

http://www.guru3d.com/article/Videocards/278/7/

 

Men observera att det inte går att jämföra reslultaten rakt av med ditt kort som har den dubbla minnesmängden. Testmaskinen har ju sannolikt också varit annorlunda än din egen dator. Kan ju kanske ändå vara kul att kika lite...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stivootheman

Japp har dvi utgång på det aa det va förinstallerat faktiskt..

 

 

vet du fick in en riktigt bra o skarp grafik i farcry checka screenshot..

 

fick inte det i gta dock, så felet ligger i spelet troligen, har beställt en dvi nu så lär få den imorgon kanske.

 

vilken klass tillhör det här kortet då?

 

[bild bifogad 2006-04-09 19:56:55 av stivootheman]

 

Du hur aktiverar jag AF?? är af det du menar me vanliga inställningar i spelet?

[inlägget ändrat 2006-04-09 19:59:39 av stivootheman]

822276_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser ju riktigt bra ut. Vad har du för processor? Eftersom datorn är en Dell har du en Intel men klarar den 64-bitars program? Det finns en 64-bitarsvariant av Far Cry för AMD-processorer som ser ännu bättre ut. Vet inte ifall den även funkar med Intel men skulle tro att den faktiskt går att använda(?)

http://amd64andfarcry.gamedaemons.net/index.asp

 

(T ex finns det en dual core-patch för Call of Duty 2 som riktar sig främst till Intelprocessorer men som ändå funkar utmärkt med min AMD X2...)

 

Processortypen kan du kolla med cpu-z:

http://www.cpuid.com/cpuz.php

 

En uppskattning är att 6800 fortfarande lyckas hålla sig kvar i mellanklassen prestandamässigt sett, i synnerhet modellen med 256MB. Men prismässigt tycker jag närmare 2500kr faktiskt är för dyrt för den kortprestandan. För bara några hundralappar ytterligare får man det väldigt mkt snabbare 7900GT...

 

Du hur aktiverar jag AF?? är af det du menar me vanliga inställningar i spelet?

 

*suck* ;) Har inte Far Cry installerat för tillfället men kolla under typ options, video och under "advanced" eller nåt hittar man dessa inställningar. Finns också en knapp för att autodetecta inställningarna i Far Cry och då har jag för mig att det sätts på "1xAF" nästan oavsett grafikkort. Släng upp det till 8x och se ifall datorn pallar, sänk annars till 4x...

 

[inlägget ändrat 2006-04-09 21:55:32 av RN]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stivootheman

Har en 3.66ghz pentium 4

 

hmm ingen aning faktiskt..

 

e väldigt nöjd me grafiken på farcry, det ja skulle vilja ha förbättrad kvalite på det är ju gta..

 

men men..

 

iallfall har lagt in en screenshot du kanske kan peka ut vilken av dom det e man ändrar af i ?

 

[bild bifogad 2006-04-10 02:30:36 av stivootheman]

822334_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv brukar jag låta Far Cry avgöra grafikinställningarna för min dator genom att trycka Auto Detect, blir ändå typ Very high överallt. Efteråt ökar jag värdet för Anisotropic Filtering, och det blir säkert bra om du nöjer dig med 4x där.

 

Antialiasing finns vad jag minns under fliken Video options till vänster och gick väl att ändra mellan low, medium eller high... och bara av att välja low gör faktiskt mkt för bildkvalitén.

 

En sak väldigt många verkar underskatta är ljudet i spel, såväl ljudkortet som inställningarna för det. Vet du vad det sitter för ljudkort i din dator? Ifall du har som lägst t ex ett Soundblaster Live! kan du under Sound options bocka för "hardware mixing" (eller vad det nu stod där) och även bocka i rutan EAX 2.0.

 

P.S. Angående 64-bitarsstöd i processorer förresten kan det förstås inte komma till användning alls ifall inte även operativsystemet är det i botten... och tack för en ny poäng! :)

 

Edit:

...det ja skulle vilja ha förbättrad kvalite på det är ju gta..

 

Apropå det förresten så är ju spelet väldigt gammalt idag, och man behöver faktiskt inget bättre än ett Geforce 3-kort, eller åtminstone GF 4Ti eller Radeon 8500, för att kunna maxa grafikinställningarna...

[inlägget ändrat 2006-04-10 14:52:17 av RN]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stivootheman

Själv så tog ja very high på allting...

 

okej ska testa det körde very high och fick ganska bra kvalite faktiskt

 

Integrated Audio with Dolby Digital 7.1 capability har ja, e det bra eller vart ligger det? kan man köra sourond o köpa till bas låda ?

 

hmmm men varför får inte ja så bra grafik då? bilden blir fortfarande hackig bilarna och gubben??

 

poängen är du värd för all hjälp :)

 

[bild bifogad 2006-04-10 15:25:52 av stivootheman]

 

EDIT OPPS DUBBLA INLÄGG!!

[inlägget ändrat 2006-04-10 15:26:34 av stivootheman]

822508_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...