Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Få tjänster att starta i XP


-=HYDRA=-

Rekommendera Poster

Tjena...

 

Jag har en tjänst på min dator som sköter mitt virusprogram, varje gång jag startar om datorn sätts denna tjänst till "Inaktiverad" och därmed startas det inte upp automatiskt. Jag får då gå in i tjänster, sätta den till manuell och starta den manuellt. Då funkar virusprogrammet.

 

Finns det något sätt så jag kan "tvinga" igång denna tjänsten vid uppstart? Eller på nåt sätt spara inställningen så att tjänsten är manuell även efter omstart?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Tjänsterna brukar normalt vara aktiverade när man väl valt aktiverat i Tjänstehanteraren.

 

Har du undersökt datorn att den inte drabbats av virus?

...det finns virus som stänger ned antivirusprogram, för att överleva själva.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska testa köra en virusscan, samt sätta den till automatic, återkommer med resultat... Tack för snabba svar. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena.

 

Scannade igenom, hittar inga virus.

 

Så här är det:

 

Vid uppstart startar inte tjänsten automatiskt. Jag går då in och aktiverar tjänsten, samt sätter den till manuell/auto. Sedan startar virusprogrammet.

 

Virusprogrammet verkar sen sätta sin EGEN tjänst till inaktiverad!

 

Dock fortsätter tjänsten vara startad, men nästa gång datorn startas om så innebär ju detta att tjänsten är Inaktiverad, och därmed inte startar automatiskt.

 

Jag har testat installera om virusprogrammet, hjälper inte...

 

Sjukt detta.... Några förslag?

 

[inlägget ändrat 2006-04-05 22:26:48 av -=HYDRA=-]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket antivirusprogram?

Och har du kört någon online-skanning av något annnat fabrikat?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi snackar Nod32.

 

Inte kört något annat. Problemet uppstod (som jag förstår det) när jag installerade ett program (PowerISO)

 

Därefter har Nod32 betett sig underligt.

 

Jag har dock avinstallerat PowerISO, tagit bort alla dess värden i registret, samt installerat om Nod32 därefter. Samma problem ändå.

 

Om någon här har Nod32, rekomenderar jag VERKLIGEN inte att installera PowerISO (som för övrigt är ett bra program) då det fullständigt demolerar Nod32. (verkar det ju som iaf :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...