Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad är skillnaden mellan Windows Messenger och MSN Messenger


Katmandu

Rekommendera Poster

Kan någon förklara skillnaden mellan Windows Messenger och MSN MEssenger ? vilken ska man alltså ha numera ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej windows messenger och msn messenger är samma program.

Ladda ner msn 7.5 den nyaste messenger versionen.

jag har hört att microsoft ska sluta med gratis versionen av msn messenger.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows Messenger och MSN Messenger är INTE SAMMA PROGRAM, men funkar på samma sätt och kan kommunicera med varandra.

 

Windows Messenger ingår /ingick i Windows operativsystem när man köper det. förut hade den bra funktioner för SIP IP-telefoni (typ som bredbandsbolaget och Comhem har). Med den har man också möjligheter att få fjärrhjälp av kompisar om man behöver det. Sedan har en annan utvecklingsgrupp (andra personer inom Microsoft) Gjort en modernare version av programmet som man kallar MSN Messenger. De kommunicerar med varandra och det är också den senare versionen som utvecklas och som du normalt använder och som ungdommar idag kallar messenger.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej!, men då kan man väll säga nästan samma program..?

men ändå microsoft ska sluta med gratis versionen, i stället ska man kunna köpa den tillsammans med andra program (det enligt vad jag läst) men är inte 100 på att det är så...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
jag har hört att microsoft ska sluta med gratis versionen av msn messenger

 

Länk tack.

 

Om du tänker på det mail som cirkulerade för nåt halvår sedan där det står att MS ska börja ta betalt för MSN, så är det båg så det ryker om det.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Båda är Chatt-program och se - vi har en separat kanal för diskussioner och Chatt-program.

 

Flyttar tråden till Chatt-program

 

/T

Moderator Epostprogram

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...