Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Varför flyttar ni frågor till fel forum så att de blir meningslösa att ställa?

NordicOne

Recommended Posts

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=819672

NordicOne skrev:

Bra fråga.

Vilket forum hade du ursprungligen postat i? Något Internet?

I vilket fall som helst kan du anmäla ditt inlägg, som nu ligger i Hemmabio, så kan moderatorn för Hemmabio flytta till rätt forum.

Anjuna Moon

Det är moderatorernas uppgift att flytta på trådar som de anser hör bättre hemma i ett annat forum. Ibland kanske det blir fel, men då kan du bara anmäla ditt eget inlägg och skriva ett meddelande om att du anser att det var fel och vill flyttas tillbaka. Sen är det väl upp till moderator att hålla med eller ej.

Mr Andersson

Vi moderatorer flyttar inlägg till de forum vi anser de hör hemma i och ibland kan en fråga höra till flera forum och vi väljer då det vi anser vara närmast. Ibland blir det fel, och det är bara att anmäla sitt inlägg och skriva vad man vill. Den som är moderator får då ett mail om detta och kan då flytta inlägget.

Att göra som du gjort, att rensa inlägget, är bara dumt. Det hjälper inte mycket för nu kan ingen flytta inlägget till rätt forum för det innehåller inget vettigt.

Sen hamnar väldigt många inlägg i fel forum redan från början, tex så verkar många tycka att allting ska ligga i "Databaser, övrigt" vilket för mig är en gåta.

Stefan Eklinder
Maratonmannen skrev:

Vilket forum hade du ursprungligen postat i? Något Internet?

Inlägget låg från början i Internet-övrigt-forumet, och eftersom SH hade flyttat det NordicOne länkar till i sitt inlägg till Hemmabio så flyttade jag NordicOnes inlägg dit. SH:s flyttade tråd handlar också om BredbandsTV. Därav min anledning att flytta det till Hemmabio.

Men, men, ligger NordicOnes inlägg där och blir meningslöst att ställa så varför inte anmäla det och få det rätt?

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

- Steven Wright

Ett inlägg är ALDRIG meningslöst. Att posta i rätt forum har två klara motiveringar

1: Många väljer att läsa enbart kanaler/forum som intresserar dem.

2: Via specificerad sökning på viss kanal kan hjälp enkelt finnas.

Så - även om en fråga hamnar fel kan du få hjälp men sannolikheten ökar om frågan ligger i rätt forum. Och som sagts - är du missnöjd med placering anmäl inlägget så kan jag eller SH, i detta fall, ta hand om det. Nu funderar jag på att radera inlägget helt eftersom det inte verkar vara som om du vill ha det kvar då ingen fråga finnes där.

/T

Moderator Hemmabio

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...