Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Processorn går på hög varv??? OS-expert behövs!!!


Orbit

Rekommendera Poster

Jag kan se att min aktivitetshanterare på min bärbara HP med XP att processorn går på högvarv trots att jag har inga applikationer uppe. Datorn är fri från virus, masker eller andra skadliga program.

 

Innan, aktiviteten hos min HP med en P4 låg runt 1 till 5% och om jag startade eller avslutade ett program gick den upp till 60-70% för endast en sekund och sedan återgick till 1-5% . Nu är den plöstligt uppe i 80 till 100% hela tiden.

 

Jag har försökt att studera mina processer. Min "Idle process" som ska vara över 90% procent är nere i 4 eller 5% hela tiden. Naturligtvis försökte jag hitta de andra processer som tar kapaciteten från Idle och snor all kraft och prestanda från min CPU, men gissa vad? Nada, alltså det finns inga andra processer som tar dessa gigantiska krafter från min dator???????

 

Okay om det inte är processer som förbruka all kraft då måste det vara hårdavruproblem. Kanske det är något fel på hårddisken och virtuella minnet som dröjer när det läses. Men då resonera jag så att processorn borde ändå inte gå i högvarv. VAD KAN DET VARA???

 

Har du upplevt detta?

Har du några förslag?

Hjäääääälp!!!!!

Tack snälla.

 

Min dator är min allt,

//Kia

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon otrevlig process som döljer sig för Aktivitetshanteraren kanske?

 

Vi kan ju se vad som finns i datorn med hjälp av det här programmet:

http://www.thespykiller.co.uk/files/HJTsetup.exe

Installera, kör, skanna och spara loggen (inget annat).

 

Så får vi se vad för verktyg som är bäst i just ditt fall.

 

I ditt svar bifogar du HijackThis-loggen på detta sätt:

Tryck på LOG-knappen i Besvara-fönstret

Klistra in loggen

Tryck igen på LOG-knappen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset. Jag har redan löst problemet. Det här är mycket intressant och lärorikt.

Jag har en bärbar HP pavilion. Jag kontaktade HP-online och chattade men riktig pro som sa att min dator har för mycket laddning, alltså den är statisk. Vad bör man göra?

 

Ta ut batterien.

Ta ut sladden.

Håll On/Off-knappen ned för 60 sekunder.

Sedan sätt upp allting och starta datorn.

 

sedan

 

Avinstallera "Power Managment"

Starta om datorn (den installeras om automatisk)

Då kommer att laddningar tömmas... hippi

 

Sofia, tekniksupporten som tipsade mig om detta var en stjärna (eller HP vet att de har ett återkommande problem med bärabara datorn som är påslagen för länge).

 

I alla fall, detta räckte för att aktiviteten hos CPU går ner till 2-3% och Idle-processen är upp till minst 99% igen. Tack o lov.

 

Mvh //Kia

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...