Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Byte till ett PCI ljudkort


Mecca

Rekommendera Poster

Halloooooo alla.

 

Hittills har jag nästan alltid kört med det inbyggda ljudkortet som sitter på moderkortet. Just nu har jag ett Abit KN8-Ultra moderkort med 7.1 ljud.

 

Eftersom jag använder min dator dagligen till att spela spel så är ljudet rätt så viktigt för mig, så nu funderar jag på att köpa ett pci ljudkort.

Saken är bara den att jag har ingen aning vad man ska köpa.

 

Det behöver inte vara det bästa och dyraste, men samtidigt vill jag inte köpa något skit. Den behöver inte kunna köra digitalt ljud m,m utan enbart till spel.

 

//Mecca

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det behöver inte vara det bästa och dyraste, men samtidigt vill jag inte köpa något skit.

 

Du ska m a o skaffa ett X-fi XtremeMusic..! :)

http://buggy.nu/index.php?a=productview2&product=1559

 

Spelare har egentligen detta eller det dyrare men också bättre presterande Fatal1ty att välja bland. Bara de korten har stöd för det nya EAX 5.0 som finns i t ex Quake 4, och endast de har alla de 128 hårdvarukanaler som krävs för att kunna få hela ljudbilden i det spelet. Exempelvis Audigy 2 har hälften så många d v s 64 kanaler...

 

XtremeMusic är ett bra ekonomiköp då det bara kostar hälften så mkt som Fatal1ty, medan Eminos förslag på Audigy 4 är ett bra budgetköp. Audigy 4 har dock "bara" stöd för upp till EAX 4.0.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...