Just nu i M3-nätverket
Jump to content

montera isär touchpad/knappar för städning

Jenny R

Recommended Posts

Hej,

Sitter med min älskade Dell Inspiron 6000 och har lyckats vara klantig nog att spilla lite (ja,lite ;)) juice i touchpadområdet, främst vid vänster knapp. Som resultat av detta så har knappen börjat jamma, bli seg, få dålig känslighet.. ja, ni vet som det kan bli när det blir kladdigt.... Mao - jag behöver rengöra.

Någon som vet om det går att få loss knapparna på ett smidigt sätt, utan att hela datorn blir miljarder delar och jag inte får ihop dem sen? Har du gjort det själv? Hur?

Garanti? Nope, inte mer än drulle i hemförsäkringen.

Jag har själv lyckats spitta coca cola i tangentbordet några gånger. (dock inte i bärbar) och det går alldeles utmärkt att skruva isär och tvätta av för att sedan skruva ihop igen. det som innebär döden för ett tangentbord är då vätska har runnit in imellan de två plastlagrerna som registrerar tryckning på knappen. då är det enda man kan göra att köpa ett nytt.

Skulle tro att det lättaste sättet att komma till bukt med problemet är att helt reko köpa en ny toutchpad (eller knappsatts om det går) och montera in.

Lycka till

/Jetmoon

Hej,

tack för ditt svar :)

Jo, vanligt tangentbord är ju inga problem, det var just bärbar som var nyckelordet där det verkar som jag måste dela HELA datorn bara för att komma åt den här lilla pikanta detaljen... :)

Får väl kontakta nån datorfirma, eller mer säker person...

Får jag bara loss knapparna till kommer det inte vara några problem att rengöra dem. Tills vidare funkar de dock.. under klibbiga protester... :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...