Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Upplösning vid uppstart


8923r7

Rekommendera Poster

Hur kan man välja vilken upplösning man ska ha vid uppstart ?

 

För på min nya dator så byter min skärm upplösning 3-4 gånger, vilket gör att vid första uppstarten kan jag inte se någonting förutom massor med färger och datorn hänger sig.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du kör Windows? Du kan i så fall försöka med att starta upp i felsäkert läge (genom att trycka [F8] på tangentbordet vid uppstart tills du kommer till Windows uppstartsskärm där du väljer just "felsäkert läge"). Om du ändrar skärmupplösningen när du kör i felsäkert läge, ändras upplösningen på din normala windowsuppstart. Om problemet kvarstår, se till att avinstallera grafikkortet i felsäkert läge och starta om datorn. Tanka därefter ned de senaste drivrutinerna och ominstallera grafikkortet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur avinstallerar jag drivrutinerna i felsäkert läge har aldrig gjort det

förut ?

Kan man förstöra något ?

Jag har en cd skiva som jag har fått med mitt geforce 6800gt grafikkort, kan jag använda den istället ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
8923r7 skrev:

Hur avinstallerar jag drivrutinerna i felsäkert läge har aldrig gjort det

förut ?

 

Du går in i "Lägg till/ta bort program", som du gör i normalläget. Ingen skillnad.

Sen är det väl frågan om det går i "Felsäkert läge". Prova!

 

Kan man förstöra något ?

 

Nä, du kan inte förstöra något. Möjligen att det skiter sig och du inte kan avinstallera, men förstöra kan du inte göra.

 

Jag har en cd skiva som jag har fått med mitt geforce 6800gt grafikkort, kan jag använda den istället ?

 

Istället för att du hämtar hem färska drivrutiner från Nvidia´s hemsida.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NoiseKiller

Jag flyttar tråden till forumet för Grafikkort.

 

| Noisekiller |

Moderator för Hårdvara - övrigt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog datorn till en datorbutik i stan, han kollad på problemet, men fann ingen lösning. Han antog att grafikkortet är defekt.

Han sa att vid uppstart så ska det inte vara så. Grafikkotet hinner inte ens ladda upp drivrutinerna. Så den måste vara defekt eller så är det några andra komponenter som inte passar ihop.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

haft samma problem själv, jag ominstallerade burken vänntade med att installera drivrutiner till grafikortet efter jag gjort alla uppdateringar till windows då funakde det perfekt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...