Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilket operativ system !?!


Alexander Arias

Rekommendera Poster

Alexander Arias

Hej, jag tänkte göra om en bärbar dator till "musikdator", men typ bara musik på. men jag undrar vilket är det bästa operativ systemet att andvända då ? och några program som rekomenderas ?!

 

Blir glad över svar & tankar =)

 

mvh Alex

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min första spontana tanke är att köra någon av alla linuxdistributioner som finns då detta är gratis. Är dock inte så insatt i de olika distributionerna och vad de finns för program för linux. Men lite googlande och så ska nog kunna hjälpa dig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag tänkte göra om en bärbar dator till "musikdator", men typ bara musik på. men jag undrar vilket är det bästa operativ systemet att andvända då

 

Så litet os som möjligt, alltså tar lite plats är min tanke då musik är platskrävande.

 

Win98 räcker för att köra musikfiler och kanske någon lämplig player. Förutom windows egen WMP så finns det ju winamp eller vlc player även realplayer är gratis att hämta på nätet.

 

Vi hade en laptop stod och gick på jobbet "som musikdator" med bra högtalare till och det var faktiskt smidigt om man hade cd också så man kunde köra "vanliga" skivor med. Man behövde ju inte lyssna på samma låt på flera dagar :).

 

Om du bara ska spela upp musik så spelar operativsystemet inte så stor roll.

 

 

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Songbird är också en supersnygg mediaplayer. :-)

 

http://www.songbirdnest.com/home

 

...en annan är Foobar2000

http://www.foobar2000.org

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

[inlägget ändrat 2006-03-30 17:38:21 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...