Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nortons brandvägg blockerar eposten


Emiiil

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har Norton Internet Security 2005 installerad på min dator. Brandväggen blockerar all epost. När jag avaktiverar brandväggen så fungerar eposten. Ska jag byta brandvägg, isåfall vilken? Kan jag ändra någon inställning i brandväggen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Använder inte NIS, men har den emailscanner?

...i så fall ska du säkert försöka släppa igenom emailscannern i brandväggen.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan jag ändra någon inställning i brandväggen?

 

Jag har en äldre version än du Norton Firewall 2004 engelsk version men troligen så är inställningarna snarlika.

 

Öppna brandväggen I menyn för Status & Settings tryck på länken "Personal Firewall", och tryck sedan på knappen "Configure".

 

Tryck på fliken Programs.

I listan där, använd draglisten och leta reda på ditt e-post program.

 

Om det står "Block All" under Internet Access så markera programraden och tryck på knappen "Modify" och ändra till "Permit All".

 

Alternativt, radera alla rader som handhar ditt e-postprogram så skapas nya regler nästa gång du använder e-postprogrammet och du har möjligheten att ställa in till "Automatic" eller "Permit All" igen.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det står "Block All" under Internet Access så markera programraden och tryck på knappen "Modify" och ändra till "Permit All".

 

Alternativt, radera alla rader som handhar ditt e-postprogram så skapas nya regler nästa gång du använder e-postprogrammet och du har möjligheten att ställa in till "Automatic" eller "Permit All" igen.

 

Det fungerar inte. Är ZoneLabs brandvägg bättre än Nortons?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Är ZoneLabs brandvägg bättre än Nortons?

 

Det är väl en smaksak vilken brandvägg man föredrar. Körde med Sygate tidigare, men kör nu ZA och tycker den är bra. ZA, alltså.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...