Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Enormt dålig e-posttjänst.....www.home.se


Markus N

Rekommendera Poster

Hej!

 

Är det ngn annan som har erfarenhet med den enormt dåliga tjänsten som HOME/SPRAY erbjuder.....

 

Kör min e-post via dem och jag tror aldrig att jag har använt ngt som fungerat så dåligt.....I princip alltid fel...

 

ngn som har en liknande erfarenhet?

 

 

//Markus

http://www.filmkritik.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du säger är inte helt obekant så att säga... :)

 

Använder dem inte själv, bland annat pga av ryktet om den dåliga servicen/funktionaliteten.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NoiseKiller

Hade en home-adress länge men för ett par år sedan började tillförlitligheten trubbas. Dessutom ökade spamfloden konstant. När jag väl släppt kontot kunde det trilla in 20-25 spam om dagen...

 

| Noisekiller |

Pengar betyder inte ett lyckligt liv men bekvämlighet i ett olyckligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft mitt home-konto i minst 5 6 år nu. Vid något enstaka tillfälle har tjänsten varit otillgänglig i cirka ett dygn. Däremellan har det varit kortare avbrott i bland. Sällan längre än en timma. Några minuters avbrott kan förekomma någon/några gång/gånger i veckan.

Jag har aldrig upplevt att jag har missat något mail. Dvs det har inte förekommit att någon har påstått sig skickat mail som jag inte har fått.

Det har hänt några gånger att jag har skickat mail som inte kommit fram men det kan lika väl bero på mottagarens maskin eller leverantör eller annat i nätet.

I förhållande till priset så tycker jag att jag får en ganska bra tjänst.

 

---/samoht

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara instämma. Fungerar uselt numer. Använder den inte alls längre pga servrar som aldrig svarar + massvis med spam.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en home-adress länge men för ett par år sedan började tillförlitligheten trubbas.

Går upp och ner men varje gång med problem drar ned anseendet rejält. Har själv styrt bort allt viktigt från @home adresser.

 

Dessutom ökade spamfloden konstant. När jag väl släppt kontot kunde det trilla in 20-25 spam om dagen...

Kan du INTE skylla på @home. Snarare att du varit oaktsam med din adress eller så har någon som haft din adress drabbats av virus som spritt din adress till en SPAM-organisation. Sista alternativet är att du haft en alltför enkel adress som en SPAM-robot "gissat" fram. Om väl en adress hamnat på en SPAM-lista så sprids den sakta men säkert till fler listor varvid mängden SPAM ökar.

 

Två adresser på home har jag kvar där nästan enbart reklam dyker upp. Den ena, den jag haft här på eforum och en del andra sidor, tar väl emot ett tiotal per dag som mest. Den andra som jag använt i princip bara privata sammanhang får fortfarande, efter cirka 7 års användande, i princip inga reklam brev.

 

SPAM beror på dig/dina vänner och kanske din adress. Ej på home. Det enda de kan göra är blockera misstänkta brev.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NoiseKiller
Kan du INTE skylla på @home. Snarare att du varit oaktsam med din adress eller så har någon som haft din adress drabbats av virus som spritt din adress till en SPAM-organisation.

...

SPAM beror på dig/dina vänner och kanske din adress. Ej på home. Det enda de kan göra är blockera misstänkta brev.

Intressant åsikt. Min nuvarande e-postadress får ytterst sällan spam trots samma handhavande (väldigt restriktiv vad det gäller webben, kedjemail osv osv).

När det gäller home-adressen försökte jag alla möjliga metoder. Läs mer här: //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=503145

 

Men nu kör jag via Ballou, och de har den typen av filtrering i servern vilket tydligen är mycket effektivare.

 

| Noisekiller |

Pengar betyder inte ett lyckligt liv men bekvämlighet i ett olyckligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två risker till finns om man ska vara helt ärlig men jag tror inte på dem:

1: Någon har hackat @home och fått ut serier av adresser

2: @home har sålt adresser.

 

och som jag nämnt men kanske inte var tydlig på, det är även möjligt att en spam-robot slumpat adresser och sänt brev till dessa och sedan undersökt vilka som ej studsat. Enkelt att göra och är väl något som varje mejl-hotell idag skydda sig emot.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en @home.se-adress sedan flera år tillbaka. Jag tycker det har fungerat bra. Har aldrig förlorat några mail. Det är först de senaste månaderna som det börjat trilla in lite spam, upp till 3/dag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mårten Rune

Jag har haft home adress sedan 1996 = tio år.

 

Jag skaffade den huvudsakligen för att de erbjöd POP mail. Jag jobbar med Outlook, och på den tiden hade jag inte egna servrar och annat kul.

 

Nu är adressen befäst, tio år med samma adress byter man bara inte!

 

Men för ca 6 mån sendan köptes Home upp av Spray. Man kan aldrig prata med någon, alla kontakt sker via mail :-) Lite moment 22 där. Gamla home kunde man ringa om det var något.

 

Någon vecka efter uppköpet började eländet. Min sambo har också home adress (jag rekommenderade henna) men hon börjar på en tidig bokstav i alfabetet och jag på en sen. Så vi ligger på olika servrar.

 

Varje helg är den ena eller andra servern nere, antingen min eller hennes adress. Jag tömmer bägge med Outlook och placerar mail till henne i en mapp och till mig i en annan. Jag använder som sagt kalendern i Outlook, men den är bara bra om Outlook är igång. Och om Outlook är igång får jag ständigt upp en liten ruta som ber om lösenord. Jag har ruttnat ur för länge sedan och stänger Outlook, med följd att jag ibland missar något möte eller födelsedag som jag annars inte skulle missat.

 

Jag misstänker att Spray 'stulit' servrarna som home hade och ställt dit det skräpigaste de hade på lagret. Jag sörjer tiden då Home var ett eget bolag och hade gladeligen betalat ett par hundra om året för en stabil tjänst.

 

Så fick jag ur mig detta, men det kan ju vara inressant att veta att om inte ena servern är nere så brukar den andra vara det. Notera också att på home's hemsida under support/driftsinformation brukar de mörka att det inte fungerar. Mycket dåligt - gratis är inte alltid gott.

 

/Mårten

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon annan har erfarenhet av den enormt dåliga tjänsten

som Home/Spray erbjuder

 

Håller inte riktigt med dej,har haft Sprays e-posttjänst flera år,har

aldrig haft några som helst problem,den funkar klockrent.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med, jag har istort sett aldrig haft problem med min home-mail under ett antal år, men en nära bekant har nästan alltid problem.

 

Min adress börjar på t, kanske en bra server för de kontona ;)

 

 

-

 

[inlägget ändrat 2006-03-29 17:32:06 av 0x2A]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spray fungerar utmärkt, Home strular minst ett par gånger i veckan.

Spam har jag aldrig fått i någondera.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmmh, min m-adress går sisodär ibland, min t-adress har gått bättre. Så ja, t-servern verkar stabilare...

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skickade in ett email till dem för att se vad jag fick för svar eftersom det är precis som ni säger på helgerna så brukar det vara nere....Fick följande svar...

 

-----------

Tack för ditt mail!

 

Det förekommer just nu tekniska problem på vår mailtjänst. Våra tekniker jobbar för fullt med att snarast lösa dessa problem.

 

Var god försök igen senare.

 

Med vänliga hälsningar

Nils-Olov Olsson, Home

 

------------------------------------------

De har problem med servrarna som börjar med H precis som min adress gör...

 

Det som jag tycker är sämst är inte att de inte fungerar ok, utan följande....

 

Enligt texten så har de lite problem med servrarna, och tydligen inte löst det ännu....se datumet ifrån deras sida....

 

[2006-03-15]

Vi har fortfarnde problem med servern som hanterar adresserna som börjar på H-M. Servern behöver startas om med jämna mellanrum varför du som användare har problem med att använda din mail. Tekniker har arbetat hela natten med att avhjälpa problemet och arbetet fortgår tills problemet är löst.

 

Om Gmail skulle fungera dåligt i 15+ dagar så skulle det nog stängas ned temporärt eftersom de är seriösa...

 

//Markus

http://www.hxp.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Gmail skulle fungera dåligt i 15+ dagar

Min fetchmail popar home.se var 10:e minut hela dygnet året runt och berättar när de inte fungerar och när de är igång igen och jag kan inte minnas att de haft 15 dagar av fungerande tjänst de senaste 2 åren.

 

Glöm bort dem, ta smällen och flytta mailen någon annanstans istället medans du kan. Så fort home.se är färdigmergeade med spraymail så kommer du med säkerhet ändå inte att vilja använda tjänsten ens när den fungerar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mårten Rune

Nu vart servern med M nere igen

 

De är så fantastiskt dåliga att jag bestämt mig för att posta ett inlägg varje gång tjänsten går ner. Vi får väl se hur länge jag gitter, men det kommer att visa alla andra hur väl tjänsten fungerar. Den största :thumbsdown: jag kan ge.

 

/Mårten

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vart servern med M nere igen

 

Har ingen erfarenhet av Home,men mitt Spray Mail funkar klockrent,

byt e-posttjänst om du är missnöjd med den du har.

 

 

Brynäsarn:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar att du ska spamma Eforum med driftinformation? Lägg upp det på en hemsida istället. Vem vet, du kanske kan sälja tjänsten till home.se. haha..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mårten Rune

De är så fantastiskt dåliga att jag bestämt mig för att posta ett inlägg varje gång tjänsten går ner. Vi får väl se hur länge jag gitter, men det kommer att visa alla andra hur väl tjänsten fungerar. Den största :thumbsdown: jag kan ge.

 

Nere igen och den kommer med all sannolikhet inte upp igen förrän efter helgen. Tjänsten är rena skämtet men jag har haft min adress sedan 1996 och vill inte tvingas byta adress.

 

För allas info, servern M nere igen

 

Om en/två veckor skall jag skicka tråden till Sprays ansvariga för Home och då får vi se om det tar skruv.

 

Driftsinformationen visar senaste störning den 14/3 precis som igår.

 

/Mårten

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
De är så fantastiskt dåliga att jag bestämt mig för att posta ett inlägg varje gång tjänsten går ner. Vi får väl se hur länge jag gitter, men det kommer att visa alla andra hur väl tjänsten fungerar. Den största jag kan ge.

Du må vara förbannad på Spray, men varför straffa eforum med massa onödiga inlägg om det. Vi har förstått nu att det fungerar uselt, så byt leverantör och gå vidare!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga problem för mig konton som börjar på m och t

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

 

[inlägget ändrat 2006-04-01 20:42:28 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NoiseKiller
Nere igen och den kommer med all sannolikhet inte upp igen förrän efter helgen. Tjänsten är rena skämtet men jag har haft min adress sedan 1996 och vill inte tvingas byta adress.

 

För allas info, servern M nere igen

Bra - då vet jag vad mor vill när hon ringer imornbitti. ;-)

Hon har en egenskap att ringa och fråga varför e-posten inte fungerar och jag har försökt få henne att byta. :)

 

| Noisekiller |

Pengar betyder inte ett lyckligt liv men bekvämlighet i ett olyckligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mårten Rune

Nu vart servern med M nere igen och servern A

 

Men...

 

I mailen (då servern fungerade igen dök detta upp.)

Ett glädjande besked med datum.

 

Så för alla intresserade publicerar jag följande länk:

 

http://www.home.se/migrering.php

 

/Mårten

 

 

[inlägget ändrat 2006-04-07 21:04:47 av Mårten Rune]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...