Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Vilket moderkort?

Calle Slättengren

Recommended Posts

Calle Slättengren

Hej!

Jag ska investera i en ny processor och mer

minne. Eftersom jag tuffar på med ett

gammalt Asus från -96 klarar den inte

P2.Jag ska skaffa en 450Mhz, nu är ju frågan

vad jag ska ha.Funkar Asus P2B till en 450?

Intels kort är tydligen inte nåt att hänga i julgranen, men den fixar 450.Det gör tydligen Microstars kort också, men är det nåt att ha?Microstar, låter som en billig mikrovågsugn...

Sedan,är moderkort med inbyggt scsi ok? Jag tycker det låter tveksamt, vad gör man om man vill byta scsi-kort?

Tacksam för svar!

Oteknisk Calle

Om jag inte har fel så är Asus P2B baserat på Intels BX-chipset som är avsedda för P2 processorer från 350 och uppåt så varför inte. Jag har själv ett Abit LX-kort där man kan göra alla inställningar i BIOS och slipper hålla på och fippla med lösa jumpers på moderkortet vilket gör det lätt att installera. Jag tror att även Asus har en liknande lösning. Häng någon av dessa i julgranen. <:) /Roger

Anders Isaksson

Varför Asus? Hade själv ett TX-97E, dom gör bra grejer men satsa på ett ABIT BH6, det är både billigare och har t.ex. Softsetup II. Om du inte vet vad det är så innebär det att det inte finns några byglingar på kortet, allt ställs in i BIOS. Hur smidigt som helst. Igår körde jag en Celeron 300A i 450 MHz med 66 MHz minnen och AGP kort, funkade kanon! Nu kanske detta inte har så mycket att göra med vilket mk man har(jag vet inte riktigt..) men det är ett otroligt bra kort.

/Anders

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...